Beweging. Het blijft een struggle waar veel mensen mee worstelen. Het is nochtans heel eenvoudig om dagelijks kleine aanpassingen te doen, al moet je ze wel kennen én volhouden natuurlijk. Deze 3 tips om meer te bewegen zijn eenvoudig, maar maken een wereld van verschil. First New Year’s resolution: check!

Tijd is niet langer een excuus om weinig te bewegen, want voor deze 5 activiteiten hoef je écht niet veel tijd vrij te maken. Handig weetje: ontdek hier of je beter voor of na de maaltijd sport.

1. Zoek een sport die bij je past

Het is belangrijk een sport uit te kiezen waar je écht happier en gezonder van wordt. Dat is voor iedereen anders, en veel mensen twijfelen dan ook of hetgeen ze doen wel juist en effectief is voor hun lichaam. Een handig hulpmiddel is het laatste snufje van TomTom Sports. Zij ontwikkelden de Get Going fitness tracker waarmee je via een bodyanalyse kan nagaan wat je lichaamssamenstelling is.

 

Met één simpele touch wordt het vetpercentage en spiermassa in je lichaam gemeten. Daarmee vertelt de TomTom Touch fitness tracker wat voor jou werkt en toont hij op elk moment van de dag hoe fit je echt bent. De ingebouwde hartslagmeter bezorgt bovendien alle hartslaginformatie op je pols en houdt de statistieken van je work-outs bij. Een arm candy voor op je wishlist.

2. Work it out op het werk

Vooral wie een kantoorjob heeft, kan weleens te lang stilzitten. Er zijn gelukkig enkele trucjes waarmee je van die zittende poep afgeraakt. Ga bijvoorbeeld naar toilet op de verdieping boven je, organiseer ‘s middags een wandellunch of be gentle en haal een kopje koffie of water voor je collega’s. Hier lees je extra tips voor een gezonde werkdag op kantoor.

3. Wie beweegt, wordt beloond!

Jezelf belonen na een inspanning helpt om langer vol te houden. Met een beloning bedoelen we uiteraard geen zak chips of een smaakvolle gin tonic, wél een heerlijk theetje (of water met citroen, want dat is om deze 4 redenen super gezond), een ontspannende massage of, beter nog, een warme sauna. Koop af en toe een nieuwe sportoutfit als beloning, want ook sporten doe je beter in stijl!

Zo duik je sportief het nieuwe jaar in

Verbrand 100 calorieën zonder te sporten
Met deze 5 sporten verbrand je de meeste calorieën
5 manieren om moeiteloos calorieën te schrappen