Clinique strikt voor het eerst een ambassadrice en je kent haar goed

Lise Milbou
Lise Milbou Lifestylejournalist

We hebben het lang voor je moeten verzwijgen, maar hier komt-ie dan: Clinique heeft een ambassadrice! Het parfumvrije cosmeticamerk hangt voor het eerst een gezicht aan haar producten – en gaat hiervoor samenwerken met een celeb van een abnormaal cool kaliber.

Skincare en make-up ambassadrice

Clinique bestaat sinds 1968 en is het eerste cosmeticamerk dat mee ontwikkeld werd door dermatologen. Sinds hun oprichting stelden ze hun producten centraal, no nonsense, zonder celeb om hen aan de vrouw te brengen. Anno 2020 komt daar verandering in, want het label kiest voor het eerst een skincare en make-up ambassadrice om het merk te vertegenwoordigen. De eer gaat naar Emilia Clarke en daar heeft Clinique een goeie reden voor:

“Clinique staat voor de vrijgevochten vrouw (en dat ìs Emilia!) die weet dat ze zélf aan een mooie huid kan werken,” legt Jane Lauder, Global Brand President bij Clinique, uit. “We kozen voor Emilia omdat ze optimistisch is, ze zich goed voelt in haar vel én de moderne vrouw belichaamt die constant mee evolueert al naargelang de noden van haar huid. Ze is al jarenlang fan van Clinique, wat heel belangrijk was voor ons. Emilia zal haar gezicht en stem gebruiken om klanten te inspireren hun eigen unieke skincare reis te omarmen.”

Wie is Emilia Clarke?

Voor zij die toch een introductie nodig hebben: Emilia is vooral bekend als Daenerys Targaryen uit Game of Thrones, een rol die bekroond werd met vier Emmy nominaties en twee Critics Choice nominaties. De actrice was recent ook te zien in de romantische komedie Last Christmas en je kan haar ook spotten in Solo: A Star Wars Story, Terminator: Genisys, Me Before You, Dom Hemingway, Spike Island en Above Suspicion. In maart 2019 richtte ze SameYou op, een liefdadigheidsorganisatie die geld inzamelt voor het herstelproces van jongeren na hersenschade of een beroerte.

“Ik ben zo trots met mijn nieuwe rol als Global Brand Ambassador van Clinique,” reageert Emilia. “Het is een verzorgingsmerk dat ik al jarenlang gebruik en om nu deel uit te maken van deze familie is een echte eer. Ik vind het vertrouwen en geluk dat dit merk teweegbrengt bij haar gebruikers uniek. Clinique is tijdloos, maar ik ben ook trots om te werken met een merk dat mensen dankbaar maakt om wie ze zijn en ze een mooie huid geeft – wat hun probleem ook is.”

Nieuwe Clinique iD

Haar eerste Clinique skincare campagne zal voor de nieuwe Clinique iD zijn en heet: “This is my iD, iD Yourself”. De nieuwe Clinique iD Dramatically Differentâ„¢ Moisturizing BB-Gel (€ 49) zorgt ervoor dat je nu 20 unieke combinaties kan maken, aangepast aan jouw persoonlijke noden. Wil je meer behind-the-scenes video’s van Emilia spotten, hou dan zeker @clinique en #IDYourself in de gaten!

Meer over huidverzorging

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content