Deze nieuwe lenteparfums zijn 100% verleidelijk

Lise Milbou
Lise Milbou Lifestylejournalist

Lente betekent: bloesems in je tuin én bloesems op je huid. Want samen met de zon, bijtjes en korte jurkjes komen ook de nieuwste voorjaarsgeuren naar buiten. Wij selecteerden onze favorieten en benevelen je met de meest verleidelijke lenteparfums en eau te toilettes.

12 x sensuele lenteparfums

Feuille de Figuier van Roger&Galet

Feuille de Figuier van Roger&Galet

Feuille de Figuier van Roger&Galet

Een ongelofelijke geurenrijkdom van een tuin met majestueuze vijgenbomen, dat is de nieuwste Feuille de Figuier van Roger & Galet. Een helder, groen en fris parfum, gecreëerd door de jonge Parijse Mathilde Bijaoui. Centraal staat het knapperig frisse van vijgenbladeren, vermengd met bergamot en zachte oranjebloesem en doorspikkeld met knisperig galbanum, een vleugje benzoë en houtige noten die zorgen voor een exotische elegantie. Zowel voor haar als voor hem (Eau Fraîche – € 46,95 voor 100 ml).

Le Jour Se Lève van Louis Vuitton

Le Jour Se Lève van Louis Vuitton

Le Jour Se Lève van Louis Vuitton

Deze geur verwijst naar de schoonheid en het mysterie van het ochtendgloren, naar de optimistische energie van de zonsopgang en naar de mogelijkheden die een nieuwe dag biedt. Meester Parfumeur van het Huis, Jacques Cavallier-Belletrud, gebruikte voor deze geur één van zijn favoriete ingrediënten: de mandarijn. Daarnaast zitten in het flesje noten van bergamot, jasmijn en muskus (EDP – € 210 voor 100ml).

L’Eau Rosée van MIU MIU

L’Eau Rosée van MIU MIU

L’Eau Rosée van MIU MIU

Een zachte bloemengeur gemaakt uit lelietjes-van-dalen en zwarte bes wordt strak omhuld door noten van sophisticated musk. Het effect is ingekapselde frisheid. Zoals de naam al suggereert is L’Eau Rosée bedauwd en levendig, een splinternieuw olfactorisch hoofdstuk dat past in het jeugdige maar erudiete verhaal van MIU MIU. Cause girls just wanna have fun (EDT – € 99 voor 100 ml).

The Scent van Hugo Boss

The Scent van Hugo Boss

The Scent van Hugo Boss

Deze geur opent met stralend heldere roze peper en groene mandarijn. Met nadruk op de pure maar toch uitbundige schoonheid van de lentetijd, reflecteren de noten de dualiteit van de BOSS-vrouw. Sterk en toch teder. Krachtig en toch vrouwelijk. Het karakteristieke signatuurhart van de originele geur is behouden. Alleen worden nu de onmiskenbare mooie bloemige noten versterkt met fresia en oranjebloesem. Met het prikkelend afrodisiacum van geroosterde cacao heeft de geur een onmiskenbare aantrekkingskracht (EDT – € 104 voor 100ml, vanaf half april 2018 verkrijgbaar).

Le vie est belle l’éclat EDT van Lancôme

Le vie est belle l'éclat EDT van Lancôme

Le vie est belle l’éclat EDT van Lancôme

Na L’Éclat L’Eau de Parfum komt Lancôme met L’Éclat L’Eau de ToiletteDominique Ropion en Anne Flipo, de twee parfumeurs die aan de basis liggen van La vie est belle, orkestreerden de nieuwe partituur waarin ze het nerolifacet van de sinaasappelboom (hun lievelingsboom) verkennen. Hij is de eerste geur van de La vie est belle-familie met een hout- en ambertoets, omgeven door een voile van muskus en een zweem vanille. L’Eau de Toilette begint met een explosie van pittige en zesteachtige hesperidentoetsen van mandarijn, pompelmoes en bergamot, gegalvaniseerd door een scherpe en vibrerende toets van roze peper en vervolgens doordrongen van een soepel theeakkoord. Het oorspronkelijke boeket van iris en oranjebloesem van L’Éclat wordt opgewekt verhelderd door de tintelende toetsen van neroli-essence (EDT, € 115 voor 100 ml).

Coco Mademoiselle EDP Intense van Chanel

Coco Mademoiselle EDP Intense van Chanel

Coco Mademoiselle EDP Intense van Chanel

Steeds meer dames zoeken karakter in hun parfum en dan kom je onvermijdelijk bij houtnoten uit. Sandelhout is met zijn crèmige karakter de meest voor de hand liggende optie, maar patchoeli wordt steeds populairder. Chanel gebruikt een sensuele golf van patchoeli in combinatie met de frisheid van citrus om extra intensiteit aan haar populaire Coco Mademoiselle te geven. Deze eau de parfum intense kreeg een ombré jasje om het verschil duidelijk te maken (€ 146 voor 100 ml).

Guilty Absolute For Her van Gucci

Guilty Absolute For Her van Gucci

Guilty Absolute For Her van Gucci

Ook in de nieuwste Gucci Guilty ruik je patchoeli. De mannelijke ‘Goldenwood’ basis van het populaire Absolute For Him werd vervrouwelijkt met zoete amber, Bulgaarse roos en véél zwarte bramen. “Ik had een vrouw voor ogen die naar de badkamer van haar vriendje ging, zijn geur gebruikte en er de hare van maakte,” zegt creative director Alessandro Michele. Voor Gucci Guilty Absolute Pour Femme mengde Alberto Morillas de drie hoofdingrediënten met bergamot, patchoeli en ambergris om een intense, muskusachtige en verslavende geur te creëren (EDP – € 113 voor 90 ml).

Light Blue Italian Zest van Dolce & Gabbana

Light Blue Italian Zest van Dolce & Gabbana

Light Blue Italian Zest van Dolce & Gabbana

Deze zomer geeft Dolce & Gabbana een verfrissende draai aan hun cultgeur Light Blue. Hun nieuwe Italian Zest werd geïnspireerd door de Italiaanse scorza di limone (citroenschil) van handgeplukte limoni primofiore, ofte: citroenen die uit de eerste bloesems zijn ontstaan en erg intens zijn qua smaak. Versterkt door de pittige citrusvrucht, worden de topnoten van Light blue – de signatuur Siciliaanse cederhout en Granny Smith appel – zelfs nog fruitiger en sappiger. De bloeiende witte rozen en jasmijnblaadjes in het hart zijn stralender dan ooit. Haar spoor van amberachtige geurnoten en warme muskus akkoorden worden rijker. Deze limited edition neemt je mee naar een zonnige zomerdag in Capri (EDT, € 110 voor 100ml).

Nomade van Chloé

Nomade van Chloé

Nomade van Chloé

Deze krachtige florale chypre heeft een intens, mineraal karakter van eikenmos, gesluierd in de weelderige zoetheid van de mirabelpruim. Van deze frisheid gaat, dankzij het akkoord van fresia, een sensatie van bloemige luminescentie uit. Al deze natuurlijke ingrediënten werden samengebracht door parfumeur Quentin Bisch (EDP – 105 voor 75 ml).

Rouge van Narciso Rodriguez

Rouge van Narciso Rodriguez

Rouge van Narciso Rodriguez

Het signatuur hart van musk (kenmerkend voor Narciso) wordt omlijst door een schitterend bloemenboeket van Bulgaarse roos en iris. Sprankelende houtachtige amber akkoorden – tonkaboon, vetiver, zwarte en witte cederhout – versterken de aantrekkingskracht.  “Eau de parfum rouge is niet alleen sexy; de geur wakkert de passie aan,” aldus mister Rodriguez himself (EDP – € 118 voor 90ml, vanaf 15 april 2018 verkrijgbaar).

Bloom Acqua di Fiori van Gucci

Bloom Acqua di Fiori van Gucci

Bloom Acqua di Fiori van Gucci

Met een frisse en groene geur, gecreëerd vanuit de originele Gucci Bloom geur, is Acqua di Fiori ietsje energieker. De nieuwe eau de toilette van Alessandro Michele is samengesteld door meesterparfumeur Alberto Morillas die trouw bleef aan de hooggeconcentreerde ingrediënten van Gucci Bloom maar ze een frisse en lichtgroene touch gaf. Een intens waterig akkoord van groen galbanum en sierlijke zwarte bes opent de topnoten. Subtiele musktonen van het blad van de galbanum worden uitgespeeld tegen de delicate pittigheid van zwarte besknoppen. In het hart stralen Gucci Bloom’s jasmijnknoppen, Chinese kamperfoelie en tuberoos, en de sensuele basis van musk en sandelhout brengt warmte en diepte. Prachtig verpakt bovendien (EDT – € 107 voor 100 ml).

World EDT van Kenzo

World EDT van Kenzo

World EDT van Kenzo

De nieuwste KENZO WORLD Eau de Toilette is een sprankelende geur, ontwikkeld door het parfumeursduo Francis Kurkdjian en Maïa Lernout. Hij biedt een verrassende bloemige en fruitige band tussen het sprankelende karakter van de peer, de helderheid van de pioenroos en amandelbloesem en de vrouwelijke trekjes van de iris. Een absoluut vrouwelijk boeket, voor dames die zichzelf niet al te serieus nemen (EDT – € 75,50 voor 75 ml).

Openingsbeeld: Miu Miu – L’Eau Rosée 

Bereid je voor op de lente

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content