Waar we in 2018 nog los gingen op de wetlook, neon ogen en jade rollers (je weet wel: die magische gezichtsrollers met kwarts of edelstenen), maken die in 2019 plaats voor andere beautytrends. Tover je meest glossy kant tevoorschijn: want dit zijn nu al dé mooimakers van 2019.

7 x beautytrends van 2019

Toverhazelaar

Ofte: Witch Hazel. Het is een eeuwenoud beauty-ingrediënt dat plots weer door heel wat beautyproducenten is opgerakeld. Een natuurlijk middeltje, ideaal om een vette huid met grove poriën weer glad te maken. Hij zit ook in de In Two Minds Facial Cleanser van Aesop (Aesop, € 27).

Gloss

Gloss is back en het is wellicht dé grootste beautytrend van het moment. Of je nu kiest voor een high-shine ooglid of een sprankelende lip: 2019 draait om glossy make-up (Givenchy, € 31,50).

Ampullen

2019 wordt ook hét jaar van de ampullen. Dat zijn kleine flaconnetjes, meestal gemaakt van glas, met een perfecte dosis voedingsstoffen voor de huid. De individuele, glazen verpakking helpt het product vers te houden (anders dan bij serums). Zo wordt de kracht van actieve ingrediënten als vitamine C of glycolzuur extra goed behouden. L’Oréal Paris hakte in op deze trend en lanceerde in januari de Revitalift Filler Hyaluronzuur Ampullen (L’Oréal Paris, € 15,99) maar ook merken als Estée Lauder en Babor hebben al een tijdje ampulles in hun aanbod.

Natuurlijke wimpers

Vergeet extensions, in 2019 vegen we allemaal castor-, druivenpit- of aloë vera olie op onze wimpers. De mascara van Avril bevat acai-extracten en biologische bijenwas, twee ingrediënten die de wimpers beschermen en versterken (Avril, € 7).

Nog meer duurzaamheid

De schoonheidsindustrie gooit het over een eco-vriendelijke boeg, met alternatieve verpakkingen en formules die lief zijn voor het milieu. Beautylabel Lush is ongetwijfeld pionier op het gebied van zero waste producten én verpakkingen (en viert dit jaar z’n 30ste verjaardag met een grote collectie bath bombs, € 7,50) maar ook beautygiganten als L’Oréal Paris en Unilever doen steeds meer hun best.

Exfoliërende toners

Voor een zijdezachte huid wordt steeds vaker de hulp ingeschakeld van vloeibare, chemische peelings en toners (Dermalogica, € 89,90). Ze frissen een ruwe, doffe huid op door dode huidcellen te verschrompelen.

Statement lip

Draag je amper make-up maar wil je toch wat kleur in je gezicht? Raap al je zelfvertrouwen bij elkaar en ga dit jaar voor de felle rode lip. Deze Lip Maestro Legendary doet het werk voor jou (Giorgio Armani Beauty, € 34).

Openingsbeeld: HEMA B.A.E

Meer over duurzame beauty