Dit zijn ze: de winnaars van de Belgian Beauty Awards

Sofie Albrecht

De beautyexperts van Feeling, Gael, Knack Weekend en Le Vif Weekend testten een jaar lang de nieuwe lichting cosmetica. Een uitgebreide jury koos uit hun favorieten de crème de la crème. Doe er je mooie voordeel mee!

Redactiefavoriet: Clarins Eau Extraordinaire

Redactiefavoriet: Clarins Eau Extraordinaire

Redactiefavoriet: Clarins Eau Extraordinaire

Is het een parfum? Is het een verzorging? Deze ‘eau de soins’ van Clarins combineert het beste van beide werelden: de zalige geur van etherische oliën en de verzachtende eigenschappen van plantenextracten. Hij bestaat voor 95% uit natuurlijke ingrediënten en heeft een bloemige fruitgeur waar wij goed gezind van worden!

Info: 50 ml: €31, 100 ml: €56, parfumerie, clarins.com

Make-up lippen: Sisley Phyto-Rouge Shine

Make-up lippen: Sisley Phyto-Rouge Shine

Make-up lippen: Sisley Phyto-Rouge Shine

Deze lipstick geeft de kleur van een lipstick, de glans van een gloss en het comfort van een balsem. Dat leverde heel wat fans in de jury op en extra punten voor het feit dat hij navulbaar is. Sommige kleuren lijken wat fel, maar ze zijn allemaal flatterend, voor verschillende types. Onze beautyjournaliste heeft er ondertussen al 2 versleten.

Info: €44,50, parfumerie, sisley-paris.com

Parfum vrouwen: Dior J’adore Parfum d’Eau

Parfum vrouwen: Dior J’adore Parfum d’Eau

Parfum vrouwen: Dior J’adore Parfum d’Eau

Alcoholvrije parfums bestaan al langer, maar Dior is het eerste grote merk dat zich er aan waagt. En met succes: de lekkere geur houdt verbazend lang  en is bovendien zacht voor de huid doordat er lipiden aan werden toegevoegd. 

Info: Eau de parfum zonder alcohol 50 ml: 115€, parfumerie

 

 

 

Haar: Cousin.e.s L’Elixir Capillaire

Haar: Cousin.e.s L’Elixir Capillaire

Haar: Cousin.e.s L’Elixir Capillaire

Nieuwkomer Cousin.e.s is een inclusief haarverzorgingsmerk, gebaseerd op de familierecepten van de moeder van Slimane, de bekende Franse zanger. Al is dit gelukkig niet het zoveelste celebrity merk, want de meeste juryleden waren meteen overtuigd van deze nagenoeg natuurlijke olie (98%) die een gevoelige hoofdhuid, maar ook droog haar en krullen voedt. Je hoofdhuid voelt comfortabel aan, je haar zacht en glanzend.

Info: 50 ml :  €39, Cousinescosmetics.com.

 

 

Make-up huid: Tata Harper cream blush

Make-up huid: Tata Harper cream blush

Make-up huid: Tata Harper cream blush

Een natuurlijke formule die in de huid smelt en een veelzijdig, foolproof resultaat geeft: van een zeer natuurlijke glow tot uitgesproken kleureffect. Je kunt de crèmetextuur niet alleen op de wangen, maar ook op je ogen en lippen gebruiken. En hij is ook verzorgend, met vitaminen en antioxidanten. De voltallige jury is fan!

Info: €48, o.a. te koop bij labelchic-brussels.com, tataharper.com

Skincare luxe: Drunk Elephant Protini Polypeptide cream

Skincare luxe: Drunk Elephant Protini Polypeptide cream

Skincare luxe: Drunk Elephant Protini Polypeptide cream

Drunk Elephant kunnen we ongetwijfeld tot de huidverzorgingslancering van het afgelopen jaar uitroepen. Het was moeilijk kiezen, maar de Protini Polypeptide cream is zeker een van de highlights in het gamma. Een luchtige crème, ongeparfumeerd, high tech peptiden en een praktische, hygiënische verpakking waar je vrolijk van wordt: what’s not to love?

Info: 50 ml: €68,90, iciparisxl.be

 

Body apotheek: Maison Eole Elle & Lui huile de douche

Body apotheek: Maison Eole Elle & Lui huile de douche

Body apotheek: Maison Eole Elle & Lui huile de douche

Chant d’Eole is een Belgisch wijndomein. De wijnranken zijn bijzonder rijk aan polyfenolen. Dat zijn antioxidanten die je huid beschermen tegen veroudering (door vrije radicalen te neutraliseren), maar die ook een ontstekingswerende en antiseptische werking hebben. Elle & Lui huile de douche is een nagenoeg (99%) natuurlijke, licht geparfumeerde doucheolie die je huid voedt, zonder een vette film na te laten.

Info: 200 ml: €32,90, apotheek, maisoneole.com

Skincare apotheek: Cerave anti-onzuiverheden verzorgende gel

Skincare apotheek: Cerave anti-onzuiverheden verzorgende gel

Skincare apotheek: Cerave anti-onzuiverheden verzorgende gel

Een hype bij de jeugd, ook bij onze kinderen. De anti-acné lijn van Cerave zuivert de huid zonder haar uit te drogen of uit evenwicht te brengen. Aan een onklopbare prijs-kwaliteit verhouding bovendien. Had dit maar bestaan toen wij puisterige tieners waren! Al durft onze beautyjournaliste hem nog geregeld lenen van haar kinderen wanneer de hormonen opspelen.

Info: 40 ml: €10,09, apotheek.

 

Belgisch: Hedgren What’s Your Move

Belgisch: Hedgren What’s Your Move

Belgisch: Hedgren What’s Your Move

De Belgische tassenproducent Hedgren wilde meer beleving toevoegen aan hun producten en kwamen uit bij de Belgische kunstenares Laura De Coninck die voor hen een geur maakte die naar vrijheid ruikt. Een van haar schilderijen, geïnspireerd door een gedicht van haar vader Herman De Coninck, werd het artwork voor de verpakking, een zakje, geen doos. Een origineel en 100% Belgisch project.

Info: eau de parfum 100 ml: €125, hedgren.com

Make-up ogen: M.A.C. Stack mascara

Make-up ogen: M.A.C. Stack mascara

Make-up ogen: M.A.C. Stack mascara

De talloze filmpjes op TikTok bewezen het al: met M.A.C.’s Stack mascara kun je eindeloos laagjes toevoegen zonder dat je spinnenpoten krijgt. Ook handig: bestaat in een versie voor korte én een voor lange wimpers. Wij houden van het handige borsteltje waarmee je de mascara moeiteloos aanbrengt. En van het feit dat hij de hele dag blijft zitten en je hem op elk moment kunt bijwerken.

Info: €34, maccosmetics.com

 

Body budget: Nivea Ecodeo Naturally Good Deodorant

Body budget: Nivea Ecodeo Naturally Good Deodorant

Body budget: Nivea Ecodeo Naturally Good Deodorant

Nivea ontwikkelde een formule die 95% natuurlijke ingrediënten bevat én 24 u beschermt. Een speciale technologie maakt het mogelijk om zonder drijfgas te werken en een kleinere verpakking (125 ml) dubbel zo lang te laten meegaan als de standaard deodorants van 150 ml. Een natuurlijke(re) deodorant die echt werkt en bovendien een subtielere, frissere geur heeft dan een doorsnee traditionele deodorant.

Info: 125 ml: €3,49, grootdistributie.

 

Parfum niche: Amouage Royal Tobacco

Parfum niche: Amouage Royal Tobacco

Parfum niche: Amouage Royal Tobacco

Je hoeft geen parfumexpert te zijn om te ruiken dat Royal Tobacco een originele, goed gemaakte geur is. Het is niet de zoveelste tabaksgeur, maar voegt iets nieuws toe aan het genre. Hij evolueert mooi, houdt lang, is sterk, maar genuanceerd. Ook de verpakking (ontwikkeld door de Belgische kunstenares Louise Mertens) is pure luxe. Niche op zijn best!

Info: eau de parfum 100 ml : €325, verkooppunten via luxurycosmetics.be

 

Skincare budget: L’Oréal Paris Revitaift 5% Glycolic Acid Peeling Toner

Skincare budget: L’Oréal Paris Revitaift 5% Glycolic Acid Peeling Toner

Skincare budget: L’Oréal Paris Revitaift 5% Glycolic Acid Peeling Toner

Eindelijk een degelijk budgetvriendelijk alternatief voor de gehypete exoliërende toners die je bij duurdere merken vindt! Glycolzuur maakt de huid glad en zacht, verfijnt de huidtextuur en geeft bij regelmatig gebruik een frisse teint met een mooie glow. Exfoliërende toners zijn al snel agressief, maar deze heeft een goed evenwicht tussen werkzaamheid en huidvriendelijkheid.

Info: 180 ml: €14,49, grootdistributie.

 

Body luxe: Chanel N°1 serum-en-brume corps

Body luxe: Chanel N°1 serum-en-brume corps

Body luxe: Chanel N°1 serum-en-brume corps

Een serum dat je als een mist op je lichaam verstuift, dat hadden we nog niet gezien. Het verfrist de huid, parfumeert subtiel, hydrateert zonder vet aan te voelen én voedt dankzij een hoge concentratie (41%) van kalmerende en revitaliserende rode camelia-olie. En het ruikt heerlijk! Een innoverend product dat je gemakkelijk aan je bestaande verzorgingsroutine kunt toevoegen.

Info: 100 ml: €78, chanel.com

 

 

Parfum mannen: Burberry Hero eau de toilette

Parfum mannen: Burberry Hero eau de toilette

Parfum mannen: Burberry Hero eau de toilette

Dit is de eerste geur van artistiek directeur Riccardo Tisci voor Burberry. Heel wat juryleden (en hun mannen) vinden deze frisse houtgeur een bijzonder aangename geur die bovendien lang houdt. Een moderne klassieker in the making?

Info: eau de toilette 50 ml: €69,90, 100 ml: €94,50, parfumerie

Meer beauty:

 

Partner Content

Gesponsorde content