Trends in beauty & mode

Tiany Kiriloff, geen fashionista die die naam niet kent. Kiriloff is medeoprichtster van het online magazine Belmodo waarin ze dagelijks een stevige portie mode- en beautynieuws presenteert. Zij is dan ook dé persoon bij uitstek om de voorspellingen op dit vlak voor 2013 te doen.

1. Kleurenexplosie
In tijden van crisis grijpen ontwerpers naar kleur. Burberry doopte zijn trenchcoat in felle metallickleuren en Gucci put uit het hele kleurenspectrum om het la vita è bella-gevoel op te roepen. Ook in make-up krijgen we een vrolijke kleurenmix. Nagellak vind je nu in alle kleuren. Ook je lippen en ogen mogen opvallender, met felroze lippenstift en oogschaduw in fluokleuren.

2. Upscale bio
Biologische en ecologische producten schudden hun geitenwollensokken-imago af, en breken door in de hogere regionen van mode en beauty. Ontwerpster Stella McCartney is op dit gebied een trendsetter. Zij weert al jaren matrialen van dierlijke origine en gebruikt zo veel mogelijk natuurlijke materialen. In de beautywereld worden organische producten ook steeds populairder. Goed voor het milieu, en voor je gezondheid! Rahua biedt 100% natuurlijke haarverzorging uit het tropische regenwoud. Gwyneth Paltrow beweert dat ze haar glanzende lokken aan het merk te danken heeft. Het Franse merk Iroisie biedt ook een onweerstaanbaar gamma aan organische en ethische gezichtsverzorging

3. De it-bag krimpt!
De it-tas wordt een clutch, of een mini-tas die je altijd in je hand draagt. Het nieuwe populaire model van Chanel bijvoorbeeld is de Boy (zie foto), een rechthoekig tasje waar in zijn kleinste afmeting net een iPhone in kan. Ook Fendi zet weer in op clutches en de beroemde Baguette. Investeer in klein, maar fijn!

4. Doe-het-zelf
Doe-het-zelf zit meer dan ooit in de lift. Je kunt daarvoor terecht op blogs over gepimpte hemden en geknutselde juwelen. In 2013 wordt de trend voortgezet en boomen boeken en tv-programma's over hoe je zelf aan de slag kunt als nooit tevoren.

Meer tips en adviezen van Tiany, vind je hier.

Partner Content

Gesponsorde content