Home Gastvrouw Personal trainer Elodie Ouédraogo geeft tips

Personal trainer Elodie Ouédraogo geeft tips

Personal trainer Elodie Ouédraogo geeft tips

Onze Feeling-gastvrouw is niet enkel een voormalige Olympisch medaillewinnares. Ze is ook aan de slag als personal trainer. Elodie geeft ons tips hoe je precies moet trainen en welke fouten je zeker niet mag maken als je sport

  • Stel realistische doelen! Streef ernaar om de best mogelijke versie van jezelf te worden. We hebben allemaal een andere lichaamsbouw en soms is het lichaam waarvan we dromen gewoonweg niet haalbaar. Besef dat het minimum 10 weken duurt alvorens je enig resultaat van je nieuwe trainingsregime zal ervaren.
  • Een goede planning is de sleutel tot succes. Stel een trainingsschema op waarin je rekening houdt met de dagelijkse beslommeringen en wijk hier niet vanaf. Probeer – zeker in het begin – dus ook niet meer te doen dan op papier staat. Het is verleidelijk om er meteen stevig in te vliegen, maar het zijn juist de regelmaat en de kwaliteit van je work-outs die belangrijker zijn dan de hoeveelheid en duur ervan. Train smarter, not harder.
  • Zoek een goede trainingspartner. Je zal toch net dat tikkeltje meer geven. Met een beetje sociale controle wordt een training overslaan bovendien ineens een pak moeilijker.
  • Investeer in degelijk sportmateriaal. Tegenwoordig kan je in elke sportwinkel een loopanalyse laten doen om het juiste paar loopschoenen te vinden. Het bedrag dat je extra moet ophoesten kan je vele tripjes naar de kinesist besparen.
  • Laat je niet ontmoedigen door een mindere training. Iedere sporter krijgt af te rekenen met dipjes.
  • Probeer niet enkel meer te bewegen, pas ook je voeding aan. Het heeft geen zin om te gaan sporten als je nadien met een zak chips de zetel in kruipt. Vervang frisdrank door water en las alcoholvrije periodes in. Dergelijke toegevingen maken vaak al een hemelsbreed verschil.
  • Maak ook van rust een prioriteit als je beslist om te gaan sporten. Een vermoeid lichaam is gevoeliger voor blessures. Rust dus voldoende!
  • Raadpleeg een personal trainer. Online schema's zijn heel erg zinvol voor mensen met enige ervaring, maar voor beginners not so much.
  • Er is geen snelle weg naar een blijvend success! Hard werken is de boodschap!

 

Lees ook: