Home Hilde Francq
Hilde Francq

Hilde Francq is onderneemster en visionair, en niet in het minst een dame om U tegen te zeggen. Met haar bedrijf Francq Colors speurt ze de markt af naar aankomende kleuren en trends, en adviseert ze bedrijven wereldwijd op basis van haar trendrapporten. De studie die hieraan vooraf gaat is gebaseerd op invloeden die ze oppikt in steden en op beurzen, uit programma’s van musea en internationale scholen, en dit binnen drie diverse sectoren: food, fashion en interieur. De ‘macrotrend’ die hieruit wordt gedistilleerd, verfijnt en vertaalt ze vervolgens naar lifestyle- en consumententrends. Haar rapport past hierop het ‘connecting the dots’-principe toe, en voorspelt iedere zes maanden met 100% zekerheid de aankomende consumenten- en kleurentrends voor de komende twee jaar. Als je weet dat 85% van alle aankopen gebeurt op basis van kleur, dan is een dergelijk rapport een must have voor eenieder die de trein naar de toekomst niet wil missen. Het feit dat Francqs kleurenrapport 2x per jaar naar 40 bedrijven in verschillende landen wordt verstuurd, bewijst dat dit geen kleurloze woorden zijn.

Hilde bracht in mei 2017 ook het boek ‘Kleur verkoopt’ uit waarin ze uit de doeken doet waarom kleur zo belangrijk is voor bedrijven. Ze geeft tips om gefundeerd kleur en trends in te zetten, van marketingstrategie tot verpakking, en haalt inspirerende cases boven en interviews met experts en ontwerpers van merken als HAY, Essentiel, Bang & Olufsen en BMW. Een autoriteit in haar vak die je op 6 maart aan het werk kan zien tijdens haar Feeling Forward sessie. Inschrijven doe je via www.feeling.be/forward.

www.francqcolors.be

Partners

Feeling Forward & Leffe Ruby
Feeling Forward & Marie Jo
Feeling Forward & Rainpharma