Parfum van de week: Fame van Lady Gaga

Lang verwacht en eindelijk verkrijgbaar: FAME, het eerste parfum van Lady Gaga.

En hij stelt niet teleur. De vormgeving is volledig in lijn met zijn muze; zowel sexy als afstotelijk tegelijkertijd. De flacon heeft de vorm van een verfijnde cocon en is gemaakt van transparant glas dat de zwarte vloeistof die erin zit onthult.

Met die onthulling wordt ook meteen de aandacht gelegd op de grootste innovatie van het parfum. Fame is immers het allereerste zwarte eau de parfum dat bij contact met lucht volledig transparant wordt. Voor dit ‘black to clear’ principe, zoals de techniek heet, werd zelfs een patent aangevraagd. De extravagante zangeres onderstreept daarmee met andere woorden nog maar eens haar pioniersrol.

Voor de vormgeving werkte ze samen met enkele grote namen uit de mode-industrie: de flacon werd ontworpen in samenwerking met Nick Knight. De reclamecampagne werd geregisseerd en gefotografeerd door Steven Klein.

Over het parfum:
In tegenstelling tot de typische geurverdeling van  een parfum, waarbij men spreekt over basis, hart en top-noten, wordt bij Fame een andere verdeling gemaakt. Het parfum maakt gebruik van de 'push-pull' technologie, waarbij alle geurnoten tegelijkertijd worden gebruikt zonder dat ze noodzakelijk bij elkaar horen. Het parfum kan worden opgesplitst in drie akkoorden: duister, sensueel en licht. Het duistere akkoord is geïnspireerd op de belladonna, de dodelijke nachtschade die vrouwen in de 18de eeuw gebruikten om een intensere blik te creëren. Het sensuele akkoord bestaat uit honing, saffraan en abrikozennectar. Het lichte akkoord tenslotte, bestaat uit gekneusde tijgerorchidee en Arabische jasmijn.
 

De trailer kan je hieronder bekijken.

Partner Content

Gesponsorde content