Protest Klimaattop 2.0: Kritiek met valse posters

De klimaattop is aan de gang. Verschillende organisaties hadden protestmarsen gepland om aandacht te vragen voor het klimaatprobleem. Maar door de terreurdreiging viel alles in het water. Deze 80 artiesten bleven niet bij de pakken zitten. Onder de naam 'Brandalism' maakten ze 600 valse advertenties die sponsors van de klimaattop bekritiseren. 

Het doel van de klimaattop is het terugdringen van de opwarming van de aarde. Maar veel bedrijven die de klimaattop sponsoren leveren zelf een grote bijdrage aan de CO2-uitstoot

80 artiesten hebben samengewerkt om de hypocrisie van de klimaattop in kaart te brengen. Dat doen ze niet door een protestmars, maar door overal in Parijs posters te verspreiden. Het gaat om valse reclamecampagnes.

In dit filmpje zie je hoe ze te werk gingen. 

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Zelf ook iets doen voor het klimaat?  Met de app 'For Good' kan je je ecologische voetafdruk meten. Meer info daarover vind je hier.

Partner Content

Gesponsorde content