3. Slaap voldoende

Probeer elke nacht voldoende te slapen (tussen de 6u en 8u per nacht, afhankelijk van je lichaam). Ga bovendien vroeger slapen, en probeer vroeger op te staan om zo meer uit je dag te halen! Wie om 6u opstaat, is meestal de drukte voor en krijgt heel wat gedaan voor de rest uit de veren is. Ik begin mijn dag graag met een korte meditatie van 5 minuten, een warme douche met etherische oliën en een matcha latte.

4. Beweeg

Ik weet heus wel dat elke dag gaan sporten niet voor iedereen mogelijk is. Maar probeer elke dag een manier te zoeken om dat lichaam te doen bewegen en toch een (klein) beetje te zweten! Wanneer je je fit voelt, ben je gelukkiger met het lichaam waarin je leeft. Je zult snel merken dat sporten geen opdracht meer is, maar dolle fun en misschien zelfs een kleine verslaving. Zoek eventueel een sport-buddy, het is altijd handig wanneer iemand op je staat te wachten om samen te gaan sporten, het uitstellen of afzeggen wordt dan net ietsje lastiger!

5. Verwen jezelf

Probeer elke dag iets te doen voor jezelf, waar je van houdt. Laat een lekker bad met etherische oliën lopen, schenk jezelf een glaasje wijn uit, vraag een massage aan je partner, kijk je favoriete film, kruip lekker onder een dekentje in de zetel met een ontspannend boek, ga lekker 5 minuten wandelen, … Whatever makes you happy, darling!

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3
bekijk op één pagina

Meer over gezondheid:

SOURCE: Beeld: TheFreshLight