Home Gezond Een gezonde week: 7 tips voor elke dag

Een gezonde week: 7 tips voor elke dag

Een gezonde week: 7 tips voor elke dag

Het internet bulkt van tips om je gezondheid een boost te geven. Maar welke tips moet je nu eigenlijk toepassen? Online redactrice Goele Tielens verzamelt iedere week 7 leuke tips om je gezondheid een boost te geven. Geen zware sportsessies, crashdiëten of medicijnen. Maar eenvoudige hapklare tips voor een gezonde en gelukkige week.

Heb je de tips van vorige week gemist? Lees ze hier nog eens opnieuw.

Maandag: Geen stress meer

Na een deugddoend weekend ben je terug helemaal klaar om er in te vliegen. Wachten er jou een hoop werk, belangrijke meetings en deadlines? Pak alles rustig aan en geef stress geen kans. Kun jij je maar moeilijk ontspannen? Deze 9 eenvoudige trucjes werken écht om die stress aan te pakken. Vanaf nu helemaal zen.

Dinsdag: Een plan voor je gezonde week

Bij een gezonde week kan gezonde voeding uiteraard niet ontbreken. Deze week gaf voedingsexperte Sandra Bekkari allerlei tips om je te helpen bij je gezonde maaltijden. De titel van haar boeken ‘Nooit meer diëten’ verraden al dat een streng dieet helemaal overbodig is, en dat kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen. Vind jij het door tijdsgebrek moeilijk om door de week je voeding altijd gezond te houden? Lees dan zeker haar tips om de werkdag gezond door te komen. Succes!

Woensdag: Tijd voor je partner

Werk, de zorg voor je gezin en als het kan nog een boeiend sociaal leven. Tijd vinden voor je partner is niet altijd evident. Toch erg belangrijk, want niet alleen zijn knuffelen, kussen en seks heel goed voor je fysieke gezondheid. Een goede band met je partner zorgt ook dat je je mentaal beter voelt. En dat zorgt dan weer dat je meer gemotiveerd bent om aan je fysieke gezondheid te werken. Win, win, win dus. Willen jullie graag de liefde terug doen oplaaien? Lees dan zeker even deze verrassende relatietips die je niet vaak hoort.

Donderdag: Trek die wandelschoenen aan

Het weekend is al in zicht. Om even helemaal tot rust te komen is het een goed idee te gaan wandelen. Onderzoek heeft aangetoond dat een wandeling in de natuur je stressniveau enorm vermindert. Wil je tegelijkertijd gewicht verliezen? Lees dan hier hoeveel je dagelijks moet wandelen om af te vallen. Stress weg én gewicht verliezen tegelijkertijd? Yes please!

Vrijdag: Sluit de week goed af

Het is tijd om de werkweek af te sluiten en aan een welverdiend weekend te beginnen. Maar vooraleer je stopt met werken, rond je die week goed af. Hoe je dat doet? Zoals succesvolle mensen het doen, hier lees je wat zij doen op vrijdagnamiddag. 

Zaterdag: Pak de tuin aan

Zaterdagen zijn er om te plannen én om te ontspannen. Maak een winkellijstje, noteer welke gezonde gerechten je volgende week op het menu wilt zetten en maak een lijstje met wat er zeker moet gebeuren. Je zult je meer op je gemak voelen. Maar neem vooral ook even tijd om te ontspannen. Een gouden tip? Pak de tuin eens goed onder handen. Je hebt wat extra beweging, voelt je ontspannen en bloemen en planten maken je écht gelukkiger. 😉 Wil jij de perfecte moestuin? Lees dan zeker even deze tips.

Zondag: Zondag is zondig-dag

Liefst van al ben je zo gezond als het gemiddelde Instagram-model met een healthblog, kan chocolade je gestolen worden en beweeg je iedere dag minstens een half uur – los van die 3 sportsessies die je iedere week volgt. Bij jou niet het geval? Geen zorgen, je bent zeker niet alleen. Vergeet niet dat niet perfect ook dik oké is. Gebruik daarom je zondag om gewoon eens lekker te ontspannen en te zondigen. Een heel pak chocolade eieren naar binnen werken is niet nodig, maar eentje kan zeker geen kwaad. Mag het eens wat meer zijn? Bekijk dan zeker deze eieren die je doen smelten. 

Meer tips om er een gezonde week van te maken: