Vier tips voor gezonde lunchgewoonten

Ik geef je graag vier tips om je gezonde lunchgewoonten ook in drukke tijden vol te houden. Zelf pas ik ze elke week toe en ik vind het resultaat geweldig: ik voel me goed en energiek, de hele dag door.

1. Bereid je voor

Een goede voorbereiding is het halve werk. Wil je tijdens je drukke week gezond lunchen? Dan denk je daar vooraf beter goed over na. Maak in het weekend een lijstje van gezonde lunches en haal de nodige ingrediënten in huis. Laat je gezonde lunch niet afhangen van het toeval, want dan zal het moeilijk zijn om je gezonde eetpatroon vol te houden. Zelf reserveer ik de zondagochtend om mijn lunches voor de week voor te bereiden.

2. Hou het simpel

Een gezonde lunch kan ook heel eenvoudig zijn. Je hoeft heus geen uren in je keuken te staan. Met fruit, groenten en granola kom je al heel ver. Een fruitsalade of een slaatje met noten is bijvoorbeeld zo klaar. Heb je eens wat meer tijd? Maak dan een grote pot verse groentesoep en vries die in kleinere porties in. Zo heb je altijd een lekkere en gezonde lunch binnen handbereik. Als ik een drukke dag met veel verplaatsingen voor de boeg heb, neem ik bovendien altijd een kommetje gemengde noten of granola mee. Zo weet ik zeker dat ik kan weerstaan aan de verleiding om onderweg een voorraad chocoladekoeken te kopen in een tankstation.

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3
bekijk op één pagina

Meer tips voor een gezonde levensstijl: