Graag enkele kilo’s kwijt? Dan kan je misschien al starten met je eten op een gezonde manier klaar te maken en dus minder vetstoffen Gebruiken. Dit zijn enkele gezonde alternatieven.

 

1. Stoom je eten

Stomen is niet alleen lekker, het is ook gezonder. Bij het stomen blijven de voedingswaarde (onder andere vitamine C en mineralen), veel beter behouden. Daarnaast is het goed voor smaak, geur en kleur. Geen stoomkoker in huis? Een papillot werkt net hetzelfde. Wikkel een lekker stukje vis, samen met wat groenten, kruiden en een scheutje wijn in aluminiumfolie. Bak het ongeveer 20 minuten in de oven (of op de barbecue!) en smullen maar.

2. Kook je ingrediënten

Soep is erg gezond, maar wist je dat je ook andere gerechten kunt koken? Denk maar een lekker stukje kip, koken in bouillon en op smaak brengen met kruiden. Heerlijk!

Lekker pittig: Thaise kippensoep

3. Gebruik de grill

Gebruik een klein beetje vetstof of laat zelfs achterwege. Een lekker stukje vlees op de grill en genieten maar.

4. Bak je vlees in de juiste pan

Er zijn pannen met een speciale anti-kleeflaag waardoor je geen of veel minder vetstof nodig hebt.

5. Stoof op een laag vuurtje

Stoof stoofvlees, goulash, hutsepot of ragout op een zacht vuurtje. Voeg eventueel wat water toe als het dreigt aan te branden.

 

Meer gezonde tips: