Graag wat kilo’s kwijt? Dan wil je natuurlijk liefst zoveel mogelijk calorieën verbranden tijdens je work-out. Al was het maar omdat je tijd kostbaar is, gelukkig werd ontdekt dat een work-out van 13 minuten al voldoende is.  Maar welke oefening doe je dan best?

Wetenschappers hebben al in veel studies onderzocht hoeveel energie mensen nu eigenlijk verbruiken tijdens verschillende types oefeningen, zo hebben ze bepaald welke work-outs het best zijn als je calorieën wilt verbranden. Belangrijk om altijd te onthouden: hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je verbrandt in rust. “Om zoveel mogelijk calorieën te verbranden, wil je dus een oefening waarmee je verschillende spiergroepen traint, bovendien wil je intensief sporten”, zegt Dr. Tim Church, professor aan het Pennington Biomedical Research Center.

Tabata

En CrossFit zou daarvoor wel eens perfect kunnen zijn. In een studie werd ‘Cindy’ onderzocht, een populaire CrossFit oefening (20 minuten lang herhaal je volgende routine: 5 Pull-ups, 10 Push-ups, 15 Squats). Gemiddeld werden er zo’n 13 calorieën per minuut verbruikt. De work-out neemt 20 minuten in beslag, dus werd er gemiddeld 260 calorieën verbrand.

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3
bekijk op één pagina

Meer over sport:

(Bron: Time)