5. Je kiest te vaak voor light

Je kiest gezonde opties en probeert niet té veel calorieën te eten. Dat is mooi, maar al je producten vervangen door een light variant is een slecht idee. Het bevat misschien wel minder calorieën, vaak bevat het meer koolhydraten (die worden omgezet in suiker) of eiwitten. Bovendien raakt je lichaam en brein in de war: het volume is er wel, de inhoud niet. Tip: zet veel groenten en fruit op het menu. En kies natuurlijke voeding, bewerkte lightproducten laat je liever achterwege.

6. Je multitaskt

Natuurlijk wil je wel diëten, maar tegelijkertijd wil je voldoende tijd overhouden voor het werk, de kids en je boeiende sociale leven. En liefst van alles wil je ook nog af en toe voor de televisie hangen. Multitasken is toch geen goed idee. En daar zijn meerdere redenen voor: eerst en vooral bezorgt het je stress, je weet niet meer waar je hoofd staat en creëert chaos. En die stress is vermoeiend én slecht voor je lijn. Daarnaast eet je liever niet snel voor de tv of tijdens het werken. Door niet te focussen op je maaltijd, eet je veel meer omdat je totaal niet doorhebt dat je voldaan bent. Tip: wil je tijd besparen, doe dat dan door gericht boodschappen te doen met een lijstje en op voorhand gerechten te bereiden en klaar te zetten in de koelkast. Eten doe je niet voor de tv. Wil je toch écht multitasken? Klets dan bij met een vriendin tijdens een gezellige wandeling of shopnamiddag, want dat is wél beter dan bijpraten op restaurant of achter een lekker glas wijn.

7. Je weegt je op de verkeerde momenten

Je was vorige week dolenthousiast toen de weegschaal -1 kg aangaf. Nu je deze avond op de weegschaal stond, kon je wel janken. Al dat harde werk voor niets?! De kilo is gewoon terug. Nu is het misschien verleidelijk om op te geven, toch zet je beter even door. Want morgen kan de weegschaal terug iets anders vertellen. Wat je at, hoeveel je dronk, hoeveel je sliep, op welk uur je op de weegschaal je ging staan… Ze kunnen allemaal een invloed hebben op je gewicht. Tip: ga NIET ieder uur op de weegschaal staan, maar kies een vast moment in de week. En houd rekening met deze tips. 

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3 4
bekijk op één pagina

Meer tips om die goede voornemens vol te houden:

(Openingsbeeld: For Love & Lemons)