Zorg dat je portie groot genoeg is, zodat je geen honger hebt gedurende ongeveer 4 uur.

Help, ontwenningsverschijnselen!

Tijdens het 100 Days Of Dedication-programma dat ik beschijf in #Fitbody, ligt de focus op groenten, gezonde vetten en eiwitten. Je eet weinig koolhydraten en geen suiker. Hierdoor kunnen tijdens de eerste week wat ontwenningsverschijnselen de kop opsteken: hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, stijve spieren, onverklaarbare krampjes en pijntjes, stemmingswisselingen, rusteloosheid, vermoeidheid, acne, toegenomen behoefte aan koolhydraten, ruikende adem, trillende benen … Het is mogelijk dat je je echt ziek voelt van het ontwennen. Hoofdpijn, spierkrampen en misselijkheid kunnen lijken op griep. Maar geen paniek, want dit is volstrekt normaal.

Meestal duren de ontwenningsverschijnselen vier tot vijf dagen. Er zijn echter ook mensen bij wie het twee tot zelfs vier weken duurt. Zorg gewoon dat je geen honger hebt, wees niet zuinig op vetten, drink veel water en take it easy. Op naar een suikervrij lichaam! Zodra je lichaam gezuiverd is van de suikers, zal je je beter voelen dan ooit. I promise!

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3 4
bekijk op één pagina
Meer gezonde tips voor 2019: