Delphine Steelandt is sportinstructrice en voedingsdeskundige. Ze ontwikkelde het programma 100 Days Of Dedication, dat de ultieme balans vindt in gezonde voeding, veilig en uitdagend sporten en bewegen en het creëren van de juiste mindset. In haar boek #Fitbody leert ze ons hoe we in 100 dagen en in 3 fases een steviger en strakker lichaam krijgen. En dat dankzij recepten en oefeningen. Aan Feeling verklapt ze drie dagen lang enkele van haar gouden tips voor dat droomlichaam. Vandaag verklapt ze ons hoe we nu eindelijk van die vreselijke rugpijn afraken.

Rugpijn wordt soms ‘de kwaal van de eeuw’ genoemd. De beste remedie tegen rugklachten is en blijft bewegen op de juiste manier, maar een gezonde levensstijl is ook superbelangrijk voor je rug.

1. Drink nog meer water

Dat voldoende water drinken heel belangrijk is, hoef ik je natuurlijk niet meer te vertellen. Wist je dat je rugklachten kan verminderen door veel water te drinken? De tussenwervelschijven van de rug bestaan voor een groot deel uit water. Het zijn de ‘schokdempers’ van ons lichaam. Bewegen veroorzaakt druk op de tussenwervelschijf. Als je te weinig drinkt, raakt de vochtbalans van de schijf verstoord. Gevolg: rugpijn.

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3 4
bekijk op één pagina

Meer tips voor je rug: