Home Gezond Deze 5 tips om late-night snacking te weerstaan werken écht

Deze 5 tips om late-night snacking te weerstaan werken écht

Deze 5 tips om late-night snacking te weerstaan werken écht

Terwijl de dagen beginnen te korten, verlengen je cosy avondjes voor tv. En wat is er nu zo zàlig als een heerlijke zak chips en een frisse cola tussen je benen? Niet écht gezond natuurlijk, want ‘s avonds worden calorieën sneller omgezet in vet. Stop dus nù met late-night snacking! Deze tips zullen je daarbij zeker helpen.

 

1. Volg de drie-uren regel

Het is beter om tussen je ontbijt, lunch en avondeten nog een kleine gezonde snack te nuttigen. Zo zal je hongergevoel na het avondeten een stuk afnemen.

2. Meer vezels & proteïnes

Soms kan late-night snacken een signaal zijn van je lichaam dat je overdag niet genoeg eet. Daarom zijn extra vezels en proteïnes tijdens je laatste maaltijd een goed idee.

3. Kruidenthee helpt!

Wat denk je ervan je dessertje eens te vervangen door een warm kopje thee? Zelfs het vasthouden van je tas zorgt ervoor dat je minder snel naar de koekjeskast afdwaalt. Ook warm water met citroen is goed voor je lichaam!

4. Maak een avondwandeling

Een gouden tip als je hongergevoel opkomt: haal een frisse neus door een paar minuutjes te gaan wandelen. Je bent ver weg van de verleiding en je valt er ‘s avonds sneller van in slaap. Bovendien verbrand je met wandelen meer calorieën dan je denkt!

5. Zondigen mag (af en toe)

Iets volhouden is eenvoudiger als je af en toe eens mag zondigen. Een stukje zwarte chocolade per dag kan echt geen kwaad. Zorg er wel voor dat je geleidelijk kan afbouwen of kies voor één van deze 15 snacks die minder dan 100 calorieën bevatten.

Zo vermijd je onnodige calorieën

Met deze truc vermijd je makkelijk 200 extra calorieën per dag
Honger of goesting? Zo test je het zelf!
5 manieren om moeiteloos calorieën te schrappen