5 tips om deze winter gewicht te verliezen

dieet-winter
Shutterstock

Als we denken aan winter, denken we aan heerlijke stoofschotels, warme chocolademelk en warm gebak. Toch kun je ook in de winter gewicht verliezen, deze 5 handige tips helpen je daar zeker bij.

1. Een gezond ontbijt

Tijdens de winter heb je misschien minder zin in vers fruit en verkies je liever warme ontbijtjes zoals pannenkoeken. De gouden tip: maak havermout. Het is een lekker, warm gerechtje, en je kunt er naar hartenlust fruit aan toevoegen. Bovendien maak je het in een mum van tijd klaar in de microgolfoven, want zeker tijdens de wintermaanden wil je liefst zo lang mogelijk in bed blijven liggen. Zin in een zoete toets? Vervang je melk eens door sojamelk met banaan-, amandel-, of chocoladesmaak. Smullen maar.

Bekijk ook de havermoutrecepten van Jamie Oliver

2. Doe het met soep

Zin in een lekker warm gerecht? Maak heerlijke soep. Het is erg hartelijk en je kunt er eindeloos mee variëren. Eet je het als voorgerecht? Dan zul je al snel merken dat de porties van je hoofdgerecht een pak minder groot zijn. Maar ook een lekkere maaltijdsoep kan perfect.

Inspiratie nodig? Ontdek hier 5 heerlijke soeprecepten

3. Time for tea

Je chocolademelk vervang je door een lekker kopje thee. Er zijn eindeloos veel smaken, het is gezond, en door sommige soorten verbrand je zelfs extra vet. Nu nog een dekentje en een goed boek erbij, en wij zijn helemaal klaar voor een nieuwe sneeuwstorm.

Ontdek hier nog redenen waarom thee zo goed voor je is.

4. Ga gezellig wandelen

Toegegeven, het is heel verleidelijk om op de bank te blijven hangen, series te verslinden en chips te eten. Maar maak toch regelmatig een gezonde wandeling. Het is niet alleen erg gezond voor je, je verbrandt er ook nog eens calorieën mee.

Bovendien is het nog eens goed voor je relatie ook, hier lees je waarom

5. Gezonde stoof- en ovenschotel

Stoverij of ovenschotels hoeven helemaal niet zo vet te zijn. Gebruik veel groenten, gebruik mager vlees en vervang aardappelpuree door een variant met zoete aardappel of bloemkool. Minstens even lekker, maar pakken minder calorieën. Zin in frietjes? Probeer dan eens één van deze varianten.

Natuurlijk moet af en toe zondigen ook eens kunnen. Wij kijken al uit naar de frietjes van topchef Sergio Herman, hier lees je er meer over.

Meer tips om af te vallen:

 

SHARE