Een belangrijke deadline, je relatie spannend houden en tussendoor nog een interessant sociaal leven onderhouden… Het leven kan druk zijn en we hebben allemaal wel eens last van stress. Hoewel je misschien denkt zen te worden van roomijs of een groot stuk chocolade, is er iets dat veel gezonder is en écht helpt tegen stress.

Meer tips nodig? Dankzij deze trucjes raak je eindelijk van die stress af

Volgens recent onderzoek aan de Univerisiteit van Sidney in Australië, zouden vrouwen die dagelijks 5 tot 7 porties fruit en groenten eten, 23% minder kans hebben op stress dan vrouwen die geen fruit of groenten eten. Gezonder en liever voor je lijn dan die chocolade dus.

“De meeste fruit- en groentensoorten zitten boordevol antioxidanten zoals vitamine C en E, die helpen onder andere tegen leeftijdsgerelateerde ontstekingen. Die ontstekingen hebben een negatieve invloed op je mentale gezondheid”, legt Binh Nguyen uit, de leider van het onderzoek. Een tekort aan vitamine B, heeft een negatieve invloed op je humeur en er is zelfs een verband met depressie.”

Om deze vitamines voldoende binnen te krijgen heb je heel wat opties. Eet citrusvruchten, aardbeien, paprika voor extra vitamine C. Groene bladgroenten voorzien je van vitamine E. Vitamine B vind je in bananen en avocado’s. Keuze genoeg dus. 😉

Inspiratie om meer fruit en groenten op het menu te zetten:

DELEN