A$AP Rocky wordt eerste creatief directeur van Ray-Ban

Het iconische brillenlabel Ray-Ban gaat in zee met niemand minder dan rapper, hedendaags stijlicoon en vriend van Rihanna, A$AP Rocky. Rocky zal de creatieve leiding nemen over de collecties en campagnes van het luxemerk.

A$AP Rocky voor Ray-Ban

Het is al een bewogen week geweest voor rapper A$AP Rocky. Gisteren nog werd Rocky door een jury vrijgesproken voor geweldpleging met een dodelijk wapen. Vandaag dropt de Amerikaan nog een groot nieuwtje: A$AP wordt de eerste creatief directeur van luxe brillenmerk Ray-Ban.

asap rocky ray ban

Daarmee wordt de hiphopzanger meteen de eerste creatief directeur van het iconische zonnebrillenmerk. Met het binnenhalen van A$AP Rocky, die eveneens bekend staat voor zijn uitmuntende kledingstijl (en liefde voor Matthieu Blazy’s designs voor Bottega Veneta), luidt Ray-Ban een nieuw hoofdstuk in.

Stijlicoon

A$AP Rocky, geboren als Rakim Mayers, profileerde zich in de voorbije jaren als stijlicoon. Hij werd naast Jacob Elordi het gezicht van Bottega Veneta, co-ontwierp enkele stukken voor de Moncler Genius-collectie en maakte zijn catwalkdebuut met eigen brand American Sabotage tijdens de Paris Men’s Fashion Week in juni van vorig jaar. Daarbij mocht de Amerikaan ook de Culture Innovator Award in ontvangst nemen tijdens de The Fashion Awards in Londen. Volgende halte: Ray-Ban.

Blacked Out-collectie

A$AP Rocky zegt zelf altijd bewondering te hebben gehad voor Ray-Ban, “om hoe trouw ze blijven aan hun roots en toch blijven vernieuwen. Ik ben vereerd dat ik mee mag bouwen aan het erfgoed van zo’n iconisch merk en een nieuw hoofdstuk mag helpen schrijven.”

asap rocky ray ban

Ook Leonardo Maria Del Vecchio, voorzitter van Ray-Ban, ziet de samenwerking zitten: “Al bijna 80 jaar spelen we een rol in culturele beweging en werken we samen met de meest iconische artiesten en creatievelingen. A$AP Rocky belichaamt perfect onze waarden: innovatie, lef en een pioniersmentaliteit.”

De Blacked Out-collectie van Rocky voor Ray-Ban is meteen een sterk debuut van de creative director. Voor deze drop nam de Amerikaan enkele van de meest iconische monturen opnieuw onder handen. Denk: luxueuze afwerkingen, diepzwarte lenzen en gouden accenten, zonder de herkenbaarheid van de designs weg te nemen. De designs liggen vanaf april 2025 in de winkels, nét op tijd voor de zomer.

Meer modenieuws

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Gesponsorde content