Na het royal trouwpartijtje van Harry en Meghan op 19 mei dachten we dat de grootste bruiloft van dit jaar wel was gepasseerd. Maar dat was buiten influencer Chiara Ferragni gerekend. Op 1 september gaf ze het ja-woord aan rapper Fedez, en dat deed ze in een jurk die meer buzz opleverde dan het Givenchy-jurkje van Meghan.

Jurkjes van Dior

De Italiaanse modeblogster Chiara Ferragni trouwde dit weekend op Sicilië en dat moest heel de wereld geweten hebben (voor moest je ‘t toch gemist hebben: zo idyllisch zag haar liefdesfeestje eruit). Haar jurkEN? Die waren van Dior. De 31-jarige bruid liet haar kleedjes ontwerpen door Maria Grazia Chiuri herself. “Het is altijd al mijn droom geweest om in Dior te trouwen,” zei Ferragni aan Vogue.com.

De ceremonie-jurk was klassiek met veel kant, lange mouwen en een hoge halslijn, duidelijk geïnspireerd op die van Grace Kelly uit 1956.

View this post on Instagram

Noi ❤️

A post shared by Fedez (@fedez) on

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

’s Avonds ruilde Ferragni het maagdelijke wit voor een opvallende ecru jurk van Dior. De jurk bestond uit een bustier en een tule rok en was een combinatie van de savoir-faire en ambachten uit Italië en het moderne karakter van de bruid. Het unieke design vroeg maar liefst 400 meter stof en meer dan 1.600 uren werk in de Dior-ateliers. Hij was uniek omdat er honderden geborduurde motiefjes en woorden opstonden die verwezen naar wat het koppel samen deelde. Denk bijvoorbeeld aan symbolen van steden waar ze samen woonden én een kleine leeuw, een verwijzing naar hun zoontje Leone.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Twee keer meer aandacht

Chiara is met haar 14,8 miljoen volgers énorm populair op Instagram en ze deelde élke traan, lach, stap en kus die dag meteen met de wereld. De ene sprookjesachtige foto na de andere ging online en dat zorgde er zelfs voor dat het trouwpartijtje meer aandacht kreeg dan dat van Harry en Meghan (nu, die twee hebben wel geen Instagramaccount meer, natuurlijk ;-)).

Experts hebben de mediawaarde van Chiara’s bruiloft proberen uitrekenen en daaruit bleek dat Maria Grazia Chiuri, de ontwerper van haar jurk bijna twee keer zoveel aandacht kreeg dan Clare Waight Keller, die achter het Givenchy’tje van Meghan zat. Beide dames hebben die aandacht uiteraard al laaaang niet meer nodig maar het is een opvallende vaststelling, toch?

Meer bekende trouwpartijtjes