Feeling & Estée Lauder

Dagelijks verliezen overal ter wereld vrouwen hun strijd tegen borstkanker en heel wat mensen vonden het lang moeilijk hierover te praten. Tot één idealist, Evelyn H. Lauder, het heft in eigen handen nam. De zakenvrouw was zo aangedaan door het gebrek aan bewustzijn en middelen om de ziekte aan te pakken, dat ze Pink Ribbon in het leven riep. De rest is geschiedenis, al 25 jaar lang.

Een halve eeuw awareness

In 1992 lanceerde Evelyn H. Lauder de Breast Cancer Awareness Campaign (nu bekend als de Breast Cancer Campaign) van The Estée Lauder Companies en begon ze overal ter wereld roze lintjes uit te delen. Een jaar later richtte Evelyn de Breast Cancer Research Foundation (BCRF) op, een non-profitorganisatie die geld inzamelt voor borstkankeronderzoek.

Op deze 25ste verjaardag van de campagne helpen verschillende beautymerken van The Estée Lauder Companies mee aan een wereld zonder borstkanker door via hun limited editions geld in te zamelen voor de Breast Cancer Research Foundation (BCRF):

5 x Pink Ribbon producten

Hand Relief hydraterende crème – Aveda

Deze handcrème van Aveda ruikt naar rozemarijn en munt. De diepgaande
hydratatie maakt droge handen zacht en glad en beschermt de vochtbarrière van de huid, waardoor je handen na drie keer wassen nog steeds zacht aanvoelen.

€ 33 voor 150 ml – Aveda schenkt 3 euro aan diervriendelijk onderzoek via de Breast Cancer Research Foundation (BCRF).

Dramatically Different Moisturizing Lotion – Clinique

Deze iconische moisturizer zorgt voor een dagelijkse hydratatie én huidversterkende
bestanddelen die de huid langer jong houden. De eigen vochtbarrière van
je huid wordt 54% sterker zodat er minder vocht verloren gaat. Deze limited edition is versierd met een Pink Ribbon sleutelhanger.

€ 54,50 voor 200 ml – Clinique schenkt 25% van de aankoopprijs aan de Breast Cancer Research Foundation (BCRF).

Limited-Edition Advanced Night Repair – Estée Lauder

Advanced Night Repair is het nummer 1 serum van Estée Lauder en maximaliseert de natuurlijke vernieuwing van de huid. Bij deze limited edition hoort een Pink Ribbon sleutelhanger met hartje, roze lintje en blad met een vleugje blauw, wat de 1% mannelijke slachtoffer van borstkanker representeert.

€ 120 voor 50 ml – Estée Lauder schenkt 20% van de adviesprijs aan de Breast Cancer Research Foundation (BCRF).

Knockout Eyes Collection – Estée Lauder

De Pink Ribbon Knockout Eyes Collection bevat een oogschaduwpalet met 8 tinten, een mascara, een oogschaduwborsteltje en een Double Wear mini-oogpotlood die in een speciaal ontworpen Pink Ribbon make-uptasje zitten.

€ 55 voor het make-uptasje – Estée Lauder schenkt 20% van de adviesprijs aan de Breast Cancer Research Foundation (BCRF) en dit van 01/09/2017 tot 30/06/2018.

Intensive Overnight Mask – Origins

Voed de huid ‘s nachts met dit ultrarijke nachtmasker. De natuurlijke voedende ingrediënten van avocado- en abrikozenpitolie hydrateren de huid onmiddellijk. Japans zeewier bevordert het herstel van de huidbarrière en voorkomt zo dehydratie.

€ 25 voor 100 ml – Origins schenkt per verkocht product € 5 aan de Breast Cancer Research Foundation (BCRF).

Heb je jouw Pink Ribbon product aangeschaft? Vergeet dit dan niet te delen met #PinkRibbon25 en @bcacampaign en maak borstkanker ook op social media bespreekbaar.

Meer over borstkanker