Home Beauty 5 tips voor je schoonheidsslaapje

5 tips voor je schoonheidsslaapje

5 tips voor je schoonheidsslaapje

Omdat wij niet de luxe hebben om 100 jaar lang te slapen zoals de schone slaapster, moeten we het beste halen uit onze korte nachten. Met deze 5 tips haal je het beste uit jouw beauty sleep.

Beautytip 1: verwijder altijd je make-up voor je gaat slapen

Veel vrouwen slapen nog altijd met make-up op terwijl dit helemaal niet goed is voor je huid. De make-up zorgt ervoor dat je poriën verstopt raken en kunnen op langetermijn zelfs rimpeltjes veroorzaken. Je huid moet ’s nachts dan ook de kans krijgen om te ademen en zich te herstellen, dit gaat  niet wanneer je al je make-up laat zitten.

Beautytip 2: hydrateer, hydrateer en hydrateer

Als je ’s morgens wil opstaan met een gezonde blos op je gezicht dan moet je ’s avonds (nadat je je make-up grondig hebt verwijderd) goed hydrateren.’s Nachts kan je huid hydraterende crèmes veel beter opnemen waardoor ze ook efficienter gaan werken. Als je een heel droge huid hebt, kan je ook altijd een hydraterend masker aanbrengen voor je gaat slapen en dit de hele nacht zijn werk laten doen. Babyvelletje in de ochtend verzekerd!

Beautytip 3: slaap op een satijnen kussensloop

beauty sleep 2

Satijnen kussenslopen helpen niet alleen je haar ’s nachts beter in model te houden, maar zorgen er ook voor dat je minder rimpels en fijne lijntjes krijgt omdat de stof minder wrijving veroorzaakt tussen je huid en de kussensloop. Zeker een aanrader voor mensen die op hun buik of zij slapen. 

Beautytip 4: eet geen sterk gezouten eten of drink geen alcohol voor het slapen gaan

Wanneer je veel alcohol of gezouten eten consumeert voor je gaat slapen, zal dit je lichaam dehydrateren. Hierdoor kan je ’s morgens wel eens wakker worden met gezwollen ogen en dat willen we natuurlijk liever niet. Om gezwollen ogen te vermijden kan je best op je rug slapen met een extra kussen, waardoor de huid rond je ogen beter gehydrateerd blijft. Vergeet natuurlijk ook niet voldoende oogcrème aan te brengen voor het slapen gaan, liefst met een hoog cafeïnegehalte.

Beautytip 5: doe een leave-in conditioner in je haren

Doe voor je gaat slapen wat leave-in conditioner of een beetje olie op je haren en wordt de volgende morgen wakker met superzachte haren. Wanneer je de conditioner ’s avonds aanbrengt, kan het product de hele nacht in je haren trekken en werkt het veel beter.