Home Beauty 5 verrassende tips om je huid nog mooier te maken

5 verrassende tips om je huid nog mooier te maken

5 verrassende tips om je huid nog mooier te maken

Holistisch voedingsdeskundige Adina Grigore geeft in haar boek 'Detox je huid' tips en recepten voor zuivere en mooie huid. Wij selecteerden 5 verrassende tips.

1. Eet je huid mooi

Je bent wat je eet, en gezonde dingen eten, maakt je huid écht mooier. Bladgroenten zijn échte superfoods. Hoe meer je eet, hoe fitter en gezonder je je zult voelen. Als je dagelijks een breed scala aan bladgroenten consumeert, krijg je bijna alle vitamines en mineralen binnen die je nodig hebt. Spinazie alleen al bevat 13 verschillende antioxidanten en andere voedingsstoffen die je beschermen tegen kanker. Bovendien gaan ze ook aandoeningen als diabetes, artritis, alzheimer en verschillende hart- en vaatziekten tegen. Daarnaast zijn ze ook nog eens cholestorolverlagend en maken ze de kans op beroertes kleiner. Nog beter nieuws, er bestaan honderden soorten (denk aan rucola, spruitjes, broccoli,…), én ze zijn spotgoedkoop. Meer budgetvriendelijke superfoods van bij ons vind je hier.

2. Gebruik een natuurlijke moisturizer

Hoe rijper je huid, hoe groter het belang van een goede moisturizer. Maar ook jong smeren is belangrijk, om de toekomst van je huid positief te beïnvloeden. Volgens Adina is dit zelfs de belangrijkste stap in je dagelijkse huidverzorgingsroutine. De moisturizer voedt namelijk je huid en maakt hem zijdezacht. Wanneer gebruik je hem best? Droog jezelf meteen na het douchen af, en smeer je dan in. De stoom van het douchen opent je poriën, na het afdrogen wordt het restant water op je huid door de natuurlijke olie in de moisturizer in de poriën opgesloten. Op die manier blijft je huid langdurig gehydrateerd. Uiteraard moet je ook voldoende drinken. Dit doet dagelijks 1,5 liter water drinken met je lichaam.

3. Drink minder koffie

Koffie droogt uit, verzuurt je lichaam en heeft een stimulerende werking die niet al te best voor je is. Toch zit het vol antioxidanten. En, voor veel mensen is het een zalig ritueel. Af en toe een koffie drinken moet dus wel kunnen, maar geniet er écht van, en drink er voldoende water bij, zodat je je lichaam goed hydrateert. Maar heb jij écht koffie nodig om de dag door te komen, en ben je dus eigenlijk verslaafd? Neem dan een stapje terug. Sport meer, slaap meer en eet gezonder, daar haal je écht energie uit. Vervang koffie bovendien zoveel mogelijk door thee, want die bevat ook veel antioxidanten. Meer redenen nodig? Hier ontdek je waarom thee zo goed voor je is.

4. Slaap voldoende

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen, zorg dat je voldoende nachtrust hebt. Ook voor een mooie huid is dat noodzakelijk. Hoeveel uren dat je precies moet slapen is persoonlijk. Je moet luisteren naar je eigen lichaam en vertrouwen op je intuïtie. Te weinig slaap zorgt niet alleen voor wallen, je huid gaat er ook dof uitzien. Hier lees je welke effecten te weinig slaap, nog heeft op je lichaam.

5. Beweeg je huid mooi

Volgens het ministerie van Volksgezondheid en Sociale Zaken in de VS is het verstandig om 2,5 uur per week aan cardio en 2 keer per week aan krachttraining te doen. Volgens de auteur is het afhankelijk aan hoe actief je voor de rest bent. Als je elke dag een stuk naar je werk loopt of fietst, dan is het voldoende om 3 à 4 keer per week een halfuurtje te sporten. Zit je veel in de auto, en heb je een zittend beroep, probeer dan elke dag minstens een half uur te bewegen. Doe je het écht niet graag? Doe het dan voor je huid. En een wandeling kan je écht opmonteren. Hier lees je hoe je jouw conditie verbetert door te wandelen.

Uiteraard is het ook noodzakelijk dat je je huid regelmatig controleert, zo kun je huidkanker voorkomen of heel snel opsporen. Hier leer je hoe je dat doet. En vergeet natuurlijk niet om je huid te beschermen tegen de zon. Dit gebeurt er namelijk met je lichaam als je te lang in de zon zit.

 

 

Detox Deze tips komen uit 'Detox je huid' van Adina Grigore. Naast tops vind je er recepten in om je huid te detoxen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lees ook: 

Dit bepaalt (helaas) hoe gelukkig we zijn met ons leven

5 voedingsmythes: waarheid of klinkklare onzin?

Zo geniet je op restaurant zonder bij te komen