Is een schoonheidsslaapje een mythe of kan je er na een nachtje dutten effectief beter uitzien? Deze 6 tips beloven je een egale huid terwijl je slaapt. Het testen waard.

Alles begint met een goede slaappositie. Deze houding is het beste voor je lichaam.

1. Slaap met je haar vast

En wel hierom: de oliën uit je haar kunnen acne veroorzaken. Zorg er dus voor dat je haren uit je gezicht blijven tijdens je slaap. Een knotje of vlecht zijn de beste optie.

2. Hydratatie

Droge lucht in huis is een killer voor je huid en vooral in de winter heb je er last van. Luchtbevochtigers of een glaasje water naast je bed kunnen al heel wat helpen.

3. Een nieuwe kussensloop

Slaap op een kussensloop van satijn. Ze zijn wat duurder, maar stukken beter voor je huid én voor je haar! Satijn is zachter en glijdt beter dan een katoenen sloop, waardoor je geen slaaplijntjes creëert. Ook je haar blijft beter op z’n plek en wordt minder snel vet.

4. Lekker knus

Dikke ogen en wallen kan je voorkomen door op meerdere kussens te slapen. Je ligt minder plat waardoor je lichaam een betere houding aanneemt om vocht weg te voeren. Vaak last van wallen? Deze 7 wondermiddeltjes geven zichtbaar resultaat.

5. Was je kussensloop

Was je kussensloop zeker elke week. Ga na het uitgaan ook meteen onder de douche, om bacteriën op je sloop te vermijden.

6. Slaap op je rug

Als je op je buik of zij slaapt, geraakt je gezicht gekneld tussen het kussen. Hierdoor creëer je lijntjes en rimpels. Een rughouding is dus beter.

Slapen doet wonderen

Adriana Lima onthult drankje waarmee ze calorieën verbrandt in haar slaap
Zoveel calorieën eet je meer als je te weinig slaapt
Dankzij deze 7 tips slaap je vannacht als een roosje