https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/
Home Beauty Exclusieve blik achter de schermen van parfumhuis Louis Vuitton

Exclusieve blik achter de schermen van parfumhuis Louis Vuitton

Elk jaar worden er honderden nieuwe parfums uitgebracht. Maar de lancering van een parfumhuis is uitzonderlijker. Feeling trok naar Grasse voor een blik achter de schermen bij Louis Vuitton.

100ML_APOGEEVier jaar geleden kocht Louis Vuitton een domein in Grasse, 100 hectare met een vervallen parfumbedrijf dat al sinds de jaren 70 leeg stond. Ze bouwden het hoofdhuis weer op, waar huisparfumeur Jacques Cavallier zijn bureau en labo installeerde. Cavallier liet een tuin aanleggen met een tweehonderdtal verschillende soorten bloemen, planten en kruiden van over de hele wereld. De tuin is een bron van inspiratie, maar heeft ook een educatieve functie. Het is de bedoeling van Cavallier om er personeel en journalisten de finesses van de parfumerie bij te brengen.

Louis Vuitton lanceert zich als parfumhuis met een reeks van zeven eau de parfums waarvan de meeste met de mooiste ingrediënten van Grasse zijn gemaakt: Rose des Vents (roos), Turbulences (tuberoos), Dans La Peau (bloemige ledergeur), Apogée (meiklokjes en roos), Contre Moi (vanille), Matière Noire (hout), Mille Feux fruitig leder). De eau de parfums kosten 200 euro (100 ml) en zijn te koop in de Louis Vuitton boetieks.

2. Behind the scenes op het domein van Louis Vuitton in Grasse

Cavallier liet een tuin aanleggen met planten en bloemen uit de hele wereld, waar hij inspiratie uit put voor zijn parfums.

cover-september_edited-1Nieuwsgierig geworden? Lees dan het grote verhaal over het nieuwe parfumhuis van Louis Vuitton in het septembernummer van Feeling!