Dé shoptip: Courrèges make-up

Iconische modemerk Courrèges creëerde samen met Estée Lauder een limited edition make-uplijn. De collectie bestaat uit 13 producten in witte, nostalgische packaging die vanaf deze week exclusief online te koop zijn. De collectie is fun, poppy en erg functioneel, een combinatie van de esthetiek van Courrèges en de precisie van Estée Lauder.

feel.it's favorieten: de vrolijke Lip + Cheek Ball (€ 20,70) in een mooi bessenkleurtje, de prachtige Kabuki Brush (€ 32,07), de Iridescent Ball Highlighter (€ 20,70) en de witte 60's Eyeliner (€ 20,70).

Courrèges

Shop nu

Ontdek het glamoureuze Courrèges

  • Courèges werd in 1961 opgericht door André Courrèges en ontpopte zich in geen tijd tot één van de grootste cultmerken. De huisstijl van het merk werd gekenmerkt door futuristische zonnebrillen, transparantie en plastic.
     
  • Transparante looks waren in de sixties dé stijl van de toekomst. Een vernieuwende strekking die toen nooit eerder gezien was in de mode én in het straatbeeld.
     
  • De minirok wordt nog steeds beschouwd als één van de belangrijkste vernieuwingen uit de sixties. Zowel Courrèges als de Britse ontwerpster Mary Quant worden afwisselend als uitvinder van dit niemendalletje aangeduid. Het is nog steeds niet duidelijk wie officieel de eerst was.
     
  • Ondanks de naam, was het kortste rokje in die tijd niet zo mini zoals vandaag. Boven de knie werd toen gezien als erg riskant, anno 2015 verstaan we onder mini iets helemaal anders!
     
  • Lights. Camera. Action. De sixties waren ook het tijdperk van de overdreven houdingen. Nu weet je waar Kate & co hun 'signature poses' vandaan halen.

Courrèges

Courrèges

Partner Content

Gesponsorde content