Getest: de beste nieuwe beautyproducten van de voorbije maand

Lise Milbou

Elke dag worden we overspoeld met nieuws uit skincare- en make-upland. Op onze beautyredactie mag je dat nogal letterlijk nemen en dit waren volgens onze journaliste de opvallendste lanceringen.

5 x voorjaarsbeauty getest

Volume Disturbia Mascara van Givenchy

Volume Disturbia Mascara van Givenchy

Volume Disturbia Mascara van Givenchy

Ik heb een zwak voor mascara’s en vooral als luxemerken er eentje uitbrengen, ben ik één en al oog. De laatste nieuwe van Givenchy heet Volume Disturbia en inderdaad: hij zorgt voor commotie. Het is de eerste mascara met siliconen borsteltje van Nicolas Degennes. De holle, cilindervormige applicator heeft microhaartjes die de juiste dosis mascara opnemen en geleidelijk van wortel tot punt aanbrengen. Wel oppassen dat je niet teveel neemt, want dan klitten je wimpers al snel samen. Hij bestaat in twee kleuren: diepzwart en vuurrood (€ 30 bij Ici Paris XL).

Paris-Riviera van Chanel

Paris-Riviera van Chanel

Paris-Riviera van Chanel

In 2018 werden Les Eaux de Chanel geïntroduceerd, geïnspireerd op plekjes waar Gabrielle Chanel graag kwam. Tijdens de Roaring Twenties vond je Gabrielle bijvoorbeeld vaak terug aan de Côte d’Azur, was het niet op de jacht van de Hertog van Westminster in Monte Carlo, dan wel in het Hôtel de Paris in Monaco of het Société des Bains de Mer resort, bekend om z’n legendarische feestjes. In Roquebrune liet Gabrielle haar villa ‘La Pausa’ bouwen, omringd door olijvenbomen en lavendelvelden. Jean Cocteau en Salvador Dali kwamen er regelmatig langs. Deze fantasierijke wereld van de Riviera inspireerde neus Olivier Polge voor een elegante geur. Een frisse sluier van sinaasschil en petit grain toveren meteen een lach op m’n gezicht. Jasmijn en neroli uit oranjebloesems van Zuid-Frankrijk worden vervolgens samengebracht en voelen als een zonnegloed over m’n rug na een duikje in zee. Verder ontvouwen vanilleachtig benzoïne en sandelhout zich. Een one-way trip naar de Mediterraanse kust, in één enkele spray (€ 116 voor 125 ml).

Pure Color Envy Smoothing Sugar Scrub van Estée Lauder

Pure Color Envy Smoothing Sugar Scrub van Estée Lauder

Pure Color Envy Smoothing Sugar Scrub van Estée Lauder

Ik moet zeggen: echt last van droge lippen heb ik niet, maar alleen al voor de girly packaging wilde ik deze absoluut testen. De scrub proeft als een toetje dankzij z’n suikerkorreltjes en vanille-munt smaak. De korrels smelten meteen tot een luxueuze balsem waardoor mijn lippen gevoed achterblijven. Er zit ook een Advanced Moisture Complex en hyaluronzuur in. Perfect om hierover mijn favoriete rode lipstick te knallen (€ 35,70 via Zalando Beauty).

Dior Backstage must haves

Dior Backstage must haves

Dior Backstage must haves

De iconische Face & Body Foundation heeft mijn hart intussen gestolen. Hij voelt echt aan als een tweede huid, smeert uit als een laagje water en bedekt tegelijkertijd super goed. Nu wordt het gamma aangevuld met een gladmakende en hydraterende primer. Deze geeft me een nog gelijkmatigere teint en zorgt ervoor dat mijn huid onmiddellijk glowt, terwijl-ie heel de dag mat blijft (Dior Backstage Face & Body Primer, € 37,80).

Flower By Kenzo Eau de Vie

Flower By Kenzo Eau de Vie

Flower By Kenzo Eau de Vie

19 jaar na hun iconische Flower by Kenzo breidt de familie – gekend om haar gebogen transparante flacons met klaproos – uit. Meester-Parfumeur Alberto Morillas schakelde de hulp in van neuzen Marie Salamagne en Fabrice Pellegrin om Eau de Vie te ontwikkelen. Het werd een florale muskgeur waarin Bulgaarse Roos opnieuw de hoofdrol krijgt. Deze keer wordt-ie ondersteund door sprankelende gembernoten uit India en levendige Neroli Bigarade – afkomstig uit de blaadjes van bitter orange bloesems, die rond het begin van de lente geplukt worden nabij de Marokkaanse hoofdstad Rabat. In de basis vind je nu ook zoete tonkaboon wat voor een toegankelijk en romantisch lenteparfum zorgt (€ 78 voor 50ml).

Openingsbeeld: Estée Lauder Pure Color Envy

Meer beautynieuws

Partner Content

Gesponsorde content