Heb jij gespleten puntjes, een doffe kleur of een futloze coupe? Een tekort aan de juiste vitamines is waarschijnlijk de oorzaak. Het is belangrijk ook je lokken voldoende voedingsstoffen te bezorgen, want dat is essentieel voor een glanzend en gezond kapsel!

1. Vitamine B8 geeft glans

Deze vitamine ken je misschien onder de naam biotine of vitamine H (van Haar). Vitamine B8 wordt vaak in shampoos of andere haarproducten verwerkt, maar het is beter de vitamines op te nemen van binnenuit. Vitamine H komt voor in eieren, melk, sojaproducten, noten en pinda’s.

2. Selenium doet groeien

Selenium geeft je lang haar, en dat is waar veel vrouwen van dromen, toch? Dit mineraal komt voor in orgaanvlees zoals lever, schelpdieren zoals mosselen maar ook in vis en paranoten. Ook dankzij deze 5 tips kan jij je haar sneller laten groeien.

3. Zink voor extra power

Gezond haar is sterk haar, en dat krijg je door zink. Dit mineraal zorgt voor opbouw van eiwitten en daarmee alle lichaamsweefsels, dus ook haar. Zink vind je terug in vlees, vis, haring, bruin brood, peulvruchten en zilvervliesrijst.

4. Koper tegen grijze haren

Melanine is een pigment dat ervoor zorgt dat je haar van nature blond, bruin, zwart of rood is. Melanine-productie is helaas niet eindeloos waardoor we grijze haren krijgen. Gelukkig is er koper, een anti-grijsmineraal dat in groenten, chocolade en volkorenbrood zit. Ook deze groente geeft grijze haren (én puistjes) geen kans.

Openingsbeeld: & Other Stories

Meer tips voor stralend haar