Louis Vuitton lanceert eigen make-up collectie: dit moet je weten

Louis Vuitton, één van de meest iconische en invloedrijke modehuizen ter wereld, zet een grote stap in de beautywereld. Met de lancering van zijn allereerste make-uplijn, La Beauté, betreedt het luxemerk officieel de wereld van make-up. Dit is alles wat je moet weten over dit langverwachte beautydebuut.

Een collectie met geschiedenis

De make-upcollectie is geïnspireerd op de rijke geschiedenis van Louis Vuitton. Sinds het einde van de 19e eeuw staat het huis bekend om zijn iconische reiskoffers. Die koffers waren stapelbaar, ruim en ontworpen om alles te vervoeren: van kleding en schilderijen tot muziekinstrumenten, parfum en cosmetica.

Vandaag grijpt Louis Vuitton terug naar die heritage: net zoals de koffers ooit schoonheid en luxe overal mee naartoe namen, wil La Beauté diezelfde ervaring bieden in de vorm van make-up.

De collectie bevat lipsticks, blushes en oogschaduwpaletten, met in totaal 55 verschillende kleuren. De lijn combineert rijke pigmenten met de verfijnde afwerking waar Vuitton om bekendstaat.

Pat McGrath als creative director

Een beautycollectie van Louis Vuitton zou natuurlijk niet compleet zijn zonder de juiste expertise. Voor de lancering van La Beauté kon Louis Vuitton niet om Dame Pat McGrath heen, de meest invloedrijke visagiste ter wereld. In 2021 werd ze zelfs als eerste en enige make-upartiest ooit geridderd door koningin Elizabeth II.

Met haar onmiskenbare visie en meer dan twintig jaar backstage-ervaring bij Vuitton-shows, tilt McGrath de collectie naar een ongezien niveau. Een luxe match made in heaven.

Een nieuw hoofdstuk

Industrieel ontwerper Konstantin Grcic ontwierp de architectonische huls voor de lipstick. Startpunt hierbij was de gouden ring, gebaseerd op de historische bronzen sluiting van de koffers van Louis Vuitton. “Het handgevoel, het geluid van de sluiting, de temperatuur van het materiaal: alles draagt bij aan de emotionele band (met de lipstick)”, aldus Grcic. Toegegeven, aan deze luxe hangt wel een prijskaartje. een lipstick of lipbalm kost je €140, voor een oogschaduwpalette betaal je al gauw €220. Refills zijn beschikbaar vanaf €60. Die hoge prijskaartjes zijn geen toeval: de collectie wordt gepresenteerd als objets d’art – luxueuze verzamelobjecten die je niet weggooit, maar bewaart. Daarbovenop zijn de formules ontwikkeld als ware haute couture: rijk aan verzorgende ingrediënten, verrijkt met bloemextracten uit Grasse. De geur is gecreëerd door Louis Vuittons huisparfumeur Jacques Cavallier Belletrud.

La Beauté Louis Vuitton wordt op 29 augustus 2025 gelanceerd in Louis Vuitton boutiques wereldwijd en in de Bijenkorf in Nederland.

Meer lezen:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise

Commerciële boodschap