In het weekend van 12 en 13 november konden echte beauty-fans hun hart ophalen bij Jacques Antwerp, waar de tweede editie van het grote Flair x Feeling Beauty Festival doorging. Wat er zoal op de planning stond? Een handvol informatieve masterclasses door echte pro’s uit het vak, tal van beautyrooms waarin je gepersonaliseerd advies kreeg van de bekendste en populairste beautylabels én een reeks ‘beautycorners‘ waar de it-merken uit het veld hun allernieuwste producten even handig op een rij zetten. Je kon er niet bij zijn? Geen nood: wij tonen je hieronder wat je hebt gemist.

Schrijf je in op onze wachtlijst om als eerste op de hoogte gebracht te worden van de volgende editie! 

How to: masterclasses

Dé voornaamste reden om af te zakken naar Jacques Antwerp, waren natuurlijk de boeiende en informatieve masterclasses van onze Flair- en Feeling-experten: in een beauty-gerelateerde variant van de befaamde TED-talks gaven die er in een handomdraai hun meest goed bewaarde geheimen en adviezen prijs.

Een masterclass die niet te missen was, was de fragrance class van onze eigen beautyredactrice en parfumdokter Sofie Albrecht. Al van kindsbeen af is Sofie gefascineerd door geuren. Aanvankelijk ambieerde ze dan ook een carrière als parfumeur, met een passie voor schrijven erbij is het uiteindelijk ‘Parfumdokter’, beautyjournalist en all-round beauty expert geworden. Tijdens haar Fragrance Masterclass zette ze alle tips & tricks die ze de afgelopen jaren op haar pad verzamelde even netjes op een rij.

Sofie Aelbrecht masterclass

Ook Rainpharma-expertes Ella Van Puymbroeck en Greet Boonen gaven een boeiende masterclass, waarin ze tal van mythes rond huidverzorging ontkrachtten. Wist je bijvoorbeeld al dat een vochtinbrengende crème niet bestaat en dat een rimpel, eens hij er is, niet meer weggaat?

Rainpharma

Beautyrooms en beautycorners

Ontdekken welke producten er het best passen bij jouw huid en die huid ook even aan een grondige analyse laten onderwerpen, kon dan weer in een van de vele beautyrooms en beautycorners. Zo kon je in de beautyroom van het populaire Paula’s Choice terecht voor een gedetailleerde (en ietwat confronterende) huidanalyse, op basis waarvan de aanwezige expertes een skincare routine op maat voor je samenstelden.

Paula's Choice beautyroom

In de beautyroom van skincare-expert Dermalogica kon je vervolgens een uitgebreide huidverzorgingsroutine uitproberen, met een dubbele reiniging, een scrub, een serum, een moisturizer én een SPF. Geen enkele stap werd over het hoofd gezien!

Dermalogica beautyroom

Ook het Belgische RainPharma was aanwezig, met superdeals speciaal voor Feeling- en Flair-lezeressen. Je kon er boxen scoren met voedingssupplementen, skincare essentials, doucheproducten of essentiële oliën: allemaal aan € 25 per stuk!

RainPharma beautyfestival

Wie naast al die skincare ook een kleine touch-up kon gebruiken, kon afzakken naar de beautyroom van Estée Lauder. Daar hielpen visagisten je de ideale kleur van foundation vinden en tilden ze de no make-up look van iedereen die daar zin in had, naar een hoger niveau. Wie liever een nieuwe haarstijl uittestte, kon dan weer terecht in de beautycorner van Babyliss, waar je lokken in een mum van tijd omgetoverd werden in een weelderige coupe.

Babyliss beautyfestival

Ook Bioderma was aanwezig: chef-mode Els Keymeulen kreeg er een gouden eyeliner-tip van make-up artieste Sabine Peeters: mappingMapping houdt in dat je de lijn die je wil tekenen met je oogpotlood eerst schetst met behulp van kleine puntjes of lichte streepjes. Vervolgens verbind je deze met elkaar om tot een mooie, strakke lijn te komen. Flawless!

GOODIEBAGS!

Die diep voedende skincare, sprankelende poedertjes, onberispelijke fond-de-teint, feestelijke lipsticks en ordentelijke haarsprays achteraf netjes mee naar huis nemen? Dat kon dankzij onze goedgevulde goodiebag. Maar ook shoppen op maat was natuurlijk een optie: bij een van de vele standjes van de grootste en meest vooraanstaande beauty labels van het moment, vond ieder z’n gading. Van de zuivere cosmetica van Caudalie tot de kleurrijke make-up van Estée Lauder, de kwalitatieve voedingssupplementen en uitgebreide skincare van Rainpharma of de natuurlijke luxeproducten van Nuxe: voor elk huidtype en voor elke persoonlijke stijl, een oplossing!

Beautyfestival

#Selfie

Naast al die expertise en skincare, was er uiteraard ook plaats voor wat gezelligheid. Feeling- en Flair-lezeressen konden gedurende het hele evenement genieten van tal van verfrissende drankjes en lekkere hapjes. Ook werden ze uitgedaagd door chef-mode Els Keymeulen om zich te laten gaan in de selfie sofa.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Feeling magazine (@feelingmagazine)

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Afspraak gemist? Wees er dan volgend jaar als de kippen bij! Schrijf je hier alvast in op de wachtlijst en word als eerste op de hoogte gebracht van de volgende editie.

Meer beauty en skincare: