Feeling gastvrouw Sihame El Kaouakibi is sociaal geëngageerd. Dat wisten we natuurlijk al langer. Nu bewijst ze het opnieuw met ‘WannaWork‘, een jobplatform waarmee ze jongeren en bedrijven wilt samenbrengen om talent optimaal te benutten. Een aantal grote bedrijven zetten er alvast hun schouders onder.

Feeling gastrouw en social entrepreneur Sihame El Kaouabaki introduceert met WannaWork een nieuwe manier van rekruteren. WannaWork is een jobplatform dat de kloof tussen bedrijven en de nieuwe generatie werknemers wil dichten en een perfecte weerspiegeling wil bieden op de maatschappij van vandaag en morgen.

Bedoeling is dat het jobplatform een brug slaat tussen millennials en bedrijven, de maatschappij vandaag en morgen weerspiegelt én met een kleurenblinde bril naar capaciteiten, passie en talent zoekt. Het platform helpt jongeren via blogs, workshops,
gesprekken te helpen met hun carrière. Maar het helpt ook bedrijven om op
maat van de millennials te rekruteren, via video’s, pitches, …

Het belooft een groot succes te worden. Belgische en internationale bedrijven – waaronder Telenet, bpost, Deloitte, Coca Cola, Brussels Airport en Partena Professional – hebben er alvast hun schouders onder gezet. “Als we mensen aanwerven, zijn de expertise en de opleiding uiteraard belangrijk. Maar het geloof in de digitale toekomst en de goesting zijn minstens even belangrijk.Die profielen hopen we via WannaWork te vinden”, zegt Claudia Poels van Telenet.

Het is overigens niet de eerste keer dat Sihame een project uit de grond stampt om jongeren te helpen. Ze richtte het Antwerpse stads- en jongerenproject Let’s Go Urban op waarmee ze wekelijks duizend jongeren met heel diverse wortels bereikt. Ik heb de jongste jaren veel jongeren gecoacht die heel wat talent en goesting hebben, maar zelfs met het juiste diploma geen werk vinden. Zo is het idee voor WannaWork ontstaan’, vertelt ze in De Tijd.

Meer over werk: