Doet de naam Gunnar Peterson niet meteen een belletje rinkelen? Dan spits je maar beter de oren, want je zal hem later dankbaar zijn. Als personal trainer van de bekendste celebs – van JLo tot de Kardashians – deelt hij zijn ultieme tips om er stralend uit te zien. Met zijn aanpak boekte hij al geweldige resultaten wat betreft conditie, energie en fitheid. Lees dus snel verder zodat ook jij goed in je vel zit deze herfst.

 

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Kim Kardashian West (@kimkardashian)

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

4 x de gouden regels van celebrity trainer Gunnar Peterson

1. “Just do it” zei een wijs man ooit

Gedaan met de excuses! We geloven graag dat je een zware dag gehad hebt op het werk of nu toch wel écht een pijntje in je kleine teen voelt. Laat dat je echter niet langer remmen om eindelijk van start te gaan met je workout-sessie. Geloof ons: je kleren aandoen om eraan te beginnen, is eigenlijk de zwaarste beproeving. Van zodra je door die zure appel heen bent, komt de zin in bewegen vanzelf.

Hier al enkele oefeningen om vàndaag nog te starten:

  • Sumo deficit squats
  • Pull-ups
  • Crunches terwijl je een bal gooit en vangt
  • Sprints: ren 45 seconen zo hard als je kan, en neem dan 15 seconds rust
  • Ab extensions
  • Sled pulls
  • Dumbbell gorilla rows
  • Split stance dumbbell curls

2. Consistency = key

Wat een grote hulp biedt om je trainingsschema vol te houden, is om regelmaat te vinden. Of je ’s ochtends voor dag en dauw of ’s avonds na het eten sport, kies je helemaal zelf. Door je matje echter elke dag op hetzelfde tijdstip uit te rollen, creëer je een sportritme. Zo wordt trainen – net zoals je tanden poetsen, werken en koken – een vast aspect in je dagindeling. Dat zorgt er meteen ook voor dat je jezelf niet telkens opnieuw moet pushen om die workout er nog eens bij te nemen in je drukke dag.

Ook wat je doet, mag elke dag verschillen. Lopen, wandelen, pilates of krachttraining, het is de routine van het dagelijks bewegen die telt. Al mag je zeker ook een rustdag inplannen naargelang je weekschema. Want nee, dat restaurantje met vriendinnen zien wij ons ook niet overslaan in de naam van Sport.

3. Afslanken mag niet het einddoel zijn

Is beweging voor jou vooral een middel om er beter uit te zien? Dat kan, maar probeer die mindset te veranderen. Een fitte look is een zeer doeltreffende stimulans om te gaan sporten, maar denk er eens aan hoezeer je gezondheid erop vooruit gaat! Beweging zorgt voor een fittere conditie en een beter mentaal welzijn, twee aspecten die niet overschaduwd mogen worden door vermageren.

Wat betreft die looks, is het ook belangrijk om je einddoel haalbaar en realistisch te houden. Het is vooral fijn als je je over de hele lijn goed in je vel voelt door wat meer te sporten. Formuleer je streefdoel dus niet in een gewenst maatje of een getal op de weegschaal, maar in een algemeen welbevinden.

4. Alle beetjes helpen

Je hoeft echt niet elke dag twee uur te zwoegen in de sportschool om gezond aan beweging te doen. Doe op een grijze maandag gezellig een workout vanuit de woonkamer, maak op een mooie dag een grote wandeling of trek je loopschoenen aan, en start je zondag met een lesje yoga. Elke keer dat je beweegt telt mee en dus is er geen reden om helemaal niets te doen.

 

Lees ook

Openingsbeeld: Getty Images.