Januari is de maand van de goede voornemens. Negen kansen op tien is de jouwe: meer sporten. Nicolas, coach bij l’Usine club de sport in Brussel, geeft ons 5 gouden tips om op een gezonde manier terug te starten.

 

Benieuwd naar dé sporttrend van 2017? Voor deze absurde work-out moet je op de knieën.

1. Luister naar jezelf

Kies een sport die je zelf graag doet. Laat je niet leiden door hypes en ga geen uren crossfitten omdat dat nu toevallig zo trending is. Als je iets niet graag doet, hou je dat ook niet lang vol.

2. Respecteer jezelf

Luister vooral naar je lichaam. Als je lange tijd niet hebt gesport, is het geen goed idee er meteen volop tegenaan te gaan. Lees eerst deze 5 must-knows als je na lange tijd terug gaat sporten en doe niets te overhaast. Je kan beter regelmaat opzoeken dan intensiteit en je houdt daarbij een goede balans tussen loopsnelheid en hartritme.

3. Varieer!

Wissel fitness eens af met lopen in de buitenlucht of met een teamsport. Denk daarbij complementair, mix bijvoorbeeld cardio met duurloop.

4. Niet té veeleisend

Maak het jezelf niet te moeilijk. Probeer geen 4 sporten tegelijkertijd tot een goed einde te brengen, maar start met één. Belangrijk! Als je de eerste keer spierpijn hebt, laat je dan niet ontmoedigen. Dat overkomt iedereen, je moet gewoon doorbijten.

5. Maak tijd

‘Ik heb geen tijd’ is excuse nummer één. Stel doelen op voor jezelf een maak er tijd voor. Desnoods ga je een half uurtje joggen onder de middag, in plaats van langer op je stoel te blijven zitten. GO!

Wil je gezond gewicht verliezen?

9 verborgen dikmakers die je best met mate eet
Zo eet jij je buik plat
De 7 beste manieren om gewicht te verliezen