Het wordt kouder en dat merk je. Krijg jij van al die winterse gezelligheid ook zo zin in warme chocolademelk, heerlijke stoofschotels of ouderwetse stoemp? Niet zo vreemd. Dankzij deze tips hoef je geen schrik te hebben voor extra kilo’s.

1. Start je dag met een gezond ontbijt

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag en hét moment waarop je zeker niet mag bezig zijn met zo weinig mogelijk calorieën te eten. Grijp niet snel naar een kommetje cornflakes, maar kies bijvoorbeeld voor de gezonde ontbijtkoekjes van Ellemieke Verboven of dit ontbijt van Pascale Naessens.

2. Tijd voor een winterslaap?

Net zoals de bruine beer een hele winter voornamelijk knorren, is praktisch onhaalbaar. Toch is voldoende slaap écht belangrijk. En het is meteen de eenvoudigste manier om extra kilo’s aan te pakken. Want als je voldoende uitgeslapen bent, heb je minder nood aan zoete of vette snacks.

3. Maak romantische wandelingen

Wandelingen zijn de perfecte manier om in beweging te zijn en jezelf op te warmen. Je verbrandt calorieën omdat je beweegt én je voelt je beter in je vel: minder zin in snacks dus. Bovendien is het een natuurlijke manier om wat extra vitamine D op te doen. Nog excuses nodig? Het is nog eens erg goed voor je relatie ook. 

4. Vermijd stress

Dat stress niet goed voor je is, wist je natuurlijk al. Maar het is ook slecht voor je lijn. Het zorgt namelijk dat je meer zin hebt in vet of zoet eten. Bovendien zorgt stress voor de aanmaak van cortisol, waardoor je meer vet in de gevaarlijke buikzone opslaat. Plan dus regelmatig rust in je agenda in, doe dingen die je energie geven of probeer een van deze 10 tips je van stress afhelpen. 

5. Sportdates met je vriendinnen

Zoek een leuke sport die je écht graag doet. Zoek een toffe groepsles die je samen met vriendinnen kunt gaan doen of ga gezellig zwemmen, daarna kunnen jullie genieten in de sauna. De mogelijkheden zijn eindeloos. Overtuig je vriendinnen om mee te gaan zodat de sociale druk hoger wordt om écht uit je luie zetel te kruipen.

Meer tips tegen extra kilo’s: