Home Gezond 5 x heerlijke ochtendsnacks voor als je graag wilt afvallen

5 x heerlijke ochtendsnacks voor als je graag wilt afvallen

5 x heerlijke ochtendsnacks voor als je graag wilt afvallen

De zomer komt eraan, hoog tijd dus om die laatste winterkilo’s er af te werken. Nog wat inspiratie nodig om op een gezonde manier een kilootje te verliezen? Ook vaak last van een hongertje tussen het ontbijt en de lunch? Deze snacks zijn gezond, het ideale tussendoortje én nog eens lekker ook.

Natuurlijk moet je ook voldoende bewegen. Ontdek hier welke work-outs het best zijn om je metabolisme te boosten. 

Kaas & appel

Een kaasje van Babybel (mini-formaat) is een perfect tussendoortje. 1 kaasje is goed voor 4 gram vezels en telt slechts 70 calorieën. Eet er een appel bij voor een volle gevoel en om zelfs nog meer vezels binnen te krijgen.

Ook inspiratie nodig voor je ontbijt? Dit eenvoudige, gezonde ontbijt is perfect voor weekdagen.

Aardbeien met Griekse yoghurt

Griekse yoghurt met een laag vetgehalte is een perfecte snack. Het is niet alleen lekker, het zit ook boordevol proteïnen. Kies nooit voor yoghurt met een fruitsmaak, maar ga voor de natuurvariant en voeg heerlijke verse aardbeien toe. Die voegen vezels toe aan je tussendoortje, de perfecte combinatie dus.

Meer proteïnen op het menu? Hier ontdek je 5 x voeding dat meer eiwitten bevat dan een ei zelf.

Een hardgekookt eitje

Een hardgekookt eitje is erg gezond, het ideale tussendoortje dus. Wist je trouwens dat hardgekookte eitjes goed bewaren in de koelkast? Als je zondag 6 eitjes kookt, heb je voldoende ‘tussendoortjes‘ voor een hele week. Eet na je eitje een sinaasappel. Fruit is gezond en deze combinatie is de perfecte combinatie van proteïnen, vet en vezels.

Vetten bannen is een slecht idee, het is net belangrijk om voldoende gezonde vetten op het menu te zetten. Hier lees je welke vetten écht gezond zijn.

Cottage cheese met banaan

Cottage Cheese is een goede bron van proteïnen. Een banaan bevat dan weer heel wat vezels en zorgt dat je je verzadigd voelt. Opnieuw een perfecte combinatie dus.

Wist je trouwens dat fruit je kan helpen om gewicht te verliezen? Hier lees je welke fruitsoorten volgens diëtisten het gezondst zijn.

Een salade-wrap

Grote honger? Een wrap is een goed idee, maar gebruik in plaats van de klassieke burrito’s ijsbergsla. Je kunt ze vullen met groenten en kalkoen. Voeg eventueel een beetje kaas toe.

Voeg geen kant-en-klare dressings toe, die bevatten vaak veel suiker. Hier lees je ook in welke andere voeding verborgen suikers zitten. 

Meer tips voor een gezonde ochtend: