Home Gezond 6 voedingsmiddelen die je altijd in je koelkast moet hebben

6 voedingsmiddelen die je altijd in je koelkast moet hebben

6 voedingsmiddelen die je altijd in je koelkast moet hebben

Een gezond eetpatroon begint met een goede voorbereiding. Door gezonde voedingsmiddelen standaard in je koelkast te hebben liggen, ben je minder geneigd om het roomijs of de chips boven te halen. Deze 6 voedingsmiddelen moet je altijd in huis hebben.

Lees hier ook welke ingrediënten Pascale Naessens altijd in huis heeft

Je kent het wel, je hebt een kleine honger en wilt snel iets eten. Maar er is niets in huis behalve die chocoladekoeken en die zak chips. Daar gaat je dieet. Volgens diëtist Dawn Jackson Blatner zijn deze 6 voedingsmiddelen must-haves in je koelkast.

1. Voorverpakte groene groenten

Gebruik ze om snel een salade in elkaar te steken of om in een smoothie te gebruiken. Tijd is geen excuus als je voorverpakte zakjes kiest.

Hier ontdek je welke fruit- en groentensoorten je beter niet in de koelkast bewaart

2. Pure chocolade

Heerlijk om jezelf even te verwennen. Een heerlijk kopje verse muntthee met een stukje zwarte chocolade. Genieten.

Hier lees je waarom chocolade bij het ontbijt je hersenen boost

3. Groene appels

Heerlijk als tussendoortje of bij het ontbijt. Combineer met een handvol noten of gebruik ze in een salade voor een zure toets. Bovendien kun je ze verwerken in een smoothie.

Nood aan gezond ontbijt? Dit is het gezondste ontbijt voor weekdagen

4. Kefir

Deze zuiveldrank is nog gezonder dan je yoghurt. Hij bevat veel probiotica, goed voor je darmflora dus, en zou een boost geven aan je immuunsysteem.

Hier lees je welke kleine veranderingen in je eet-, beweeg-, en slaappatroon je leven kunnen veranderen

5. Voorgekookte proteïnen

Proteïnen nemen heel wat tijd in om te koken, het is dus altijd iets in huis te hebben dat al klaar is. Denk aan gekookte eitjes, zalm of kippenborst.

Hier lees je welke voedingsmiddelen meer proteïnen bevatten dan een eitje

6. Snoepgroenten

Snoepgroenten zijn hét perfecte tussendoortje. Denk aan kerstomaatjes, worteltjes of stukjes komkommer.

Meer gezonde tips:

SOURCE: The Zoe Report