Home Gezond 7 tips om ongezonde snacks te weerstaan

7 tips om ongezonde snacks te weerstaan

7 tips om ongezonde snacks te weerstaan

Iedere maand opnieuw weerklinkt hetzelfde voornemen: “Vanaf nu begin ik gezond te eten”. ‘s Ochtends start je als een ware health freak met wat superfood. ‘s Middags overleef je ook nog, maar dan slaat de klok genadeloos op 16:00… Je verstand zegt fruit, je hart daarentegen snakt naar een verfrissend ijsje met net dat ietsiepietsie meer calorieën dan die ene appel. Onder het motto: ‘je leeft maar één keer’, kies je telkens weer voor die slechte snack. Daarom geven wij je zeven tips om het ongezonde assortiment snacks te weerstaan.

1. Op gezonde jacht in de supermarkt

Alles begint met dat onhandige winkelkarretje in de supermarkt. Stap vastberaden naar de afdeling groenten en fruit, ook al roepen de talrijke koekjes en snoepjes jouw naam. Zolang jij geen gezonde voeding in huis haalt, kan je je fantastische voornemen nooit waarmaken. Maak dus op voorhand een lijstje zodat je gericht kan winkelen. Mocht je toch eens willen zondigen? Ga dan voor de mini-versies in plaats van die eindeloze reep chocolade.

2. Water o’clock

Wanneer je een hongergevoel krijgt, is de kans groot dat je eigenlijk gewoon gedehydrateerd bent. Drink dus eerst een flink glas water en je zal merken dat je nadien vaak geen honger meer hebt. Problem solved! Vind je het toch nog moeilijk om voldoende te drinken? Check dan hier onze beste tips om meer water te drinken.

3. Stokeer je buit tactisch

Geef jezelf wat ruimte en misschien vooral krediet. Net zoals je de Facebookpagina van je ex de eerste dagen na die verschrikkelijke break-up niet wil zien, verberg je je sweathearts ook best even achteraan in de kast. Zet je gezonde producten op ooghoogte zodat jouw blik in een hongeropstoot meteen op je nieuwe crush valt. Je geweten zal je dankbaar zijn.

4. Work a little magic met kruiden

Vers fruit is altijd lekker verfrissend tijdens de zomer, maar we begrijpen dat je het soms wat eentonig kan vinden. Ga dan ook creatief aan de slag met je kruidenkast. Voeg bijvoorbeeld wat verse munt of citroen toe aan je snack en je valt weer als een blok voor de healthy lifestyle.

5. Kleinere porties

Remember the days? Je settelt jezelf voor de televisie met een grote zak chips. Eigenlijk groot genoeg om de hele straat te trakteren, maar je belooft jezelf te stoppen na vijf “middelgrote” handjes vol. Iedereen weet hoe dit scenario afloopt. Ken jezelf en ga dus voor een kommetje chips. Of beter nog: vul enkele zakjes met verantwoorde snacks als mini-tomaatjes zodat je ‘s ochtends snel mee kan nemen naar je werk.

6. Fruitwinkel in the pocket

Niet voldoende eten bij? De verleiding om iets te gaan kopen zal dan ook groot zijn en we weten allemaal dat dat geen banaantje zal zijn. Stop dus beter te veel gezonde snacks in je tas zodat je de rest van de dag doorkomt in plaats van als een gek muffins in te slaan.

7. Laat jezelf inspireren

Niemand wordt geboren als een wandelende kookboek… Ben je je fruitsalades ondertussen écht wel beu gezien? Laat je dan inspireren door enkele nieuwe recepten en wissel om de paar weken van snacks zodat het je niet gaat vervelen.

Lees ook: