Last van een energiedipje? Het ontbijt is het ideale moment om extra energie op te doen. Boost je ontbijt met deze vier superfoods!

Kun jij wel wat extra energie gebruiken? Door één van deze 4 superfoods toe te voegen aan je ontbijt blijf je langer verzadigd én krijg je tonnen energie.

 

Goji bessen

Chiazaad

Als je houdt van thee bij het ontbijt, voeg er dan een grote soeplepel goji bessen aan toe en laat deze gedurende enkele minuten intrekken. Ze zijn rijk aan voedingselementen, oligo-elementen en vitamines B, C en E. Bovendien versterken ze het immuunsysteem. Zo kan je beter tegen die eerste grijze dagen.

 

Chiazaad

Chiazaad

Denk er ‘s morgens aan om chiazaad toe te voegen aan je ontbijtgranen of aan je yoghurt. Twee eetlepels volstaan om je dagelijkse hoeveelheid omega 3 binnen te krijgen. Chiazaadjes zijn een bron van vezels, proteïnen, vitamines en mineralen. En zijn ze ook nog eens rijk aan antioxidanten.

 

Tarwegras

Tarwegras

Tarwegras is rijk aan antioxidanten. Het geeft je energie, ontgift het lichaam en vermindert je zuurtegraad. Een wondermiddel voor lichaam en geest. Je kan een detoxkuur starten met tarwegras: een soeplepel voor twee ‘shots’ van 3 cl per dag. Een groene, gezonde cocktail om fit en in vorm aan de werkdag te beginnen.

 

Havermoutvlokken

Havermout

Havermoutvlokken hebben een lage glycemische index, dat wil zeggen dat ze langzaam afbreken en de suikers trager in de bloedbaan worden opgenomen. Je kan ze rauw eten of in combinatie met plantaardige melk (rijstmelk, amandelmelk, notenmelk). Om smaak toe te voegen kan je een snuifje kaneel gebruiken.

Voor een uitgebreid ontbijt kan je de volgende ingrediënten toevoegen: de zeste van een halve bio-citroen, twee soeplepels lijnzaad, een soeplepel gedroogde vruchten, een handjevol noten en seizoensvruchten. De ideale maaltijd waarvan je meteen wakker wordt en een stevige portie energie krijgt.

Meer tips voor een gezonde werkdag: