Tijd om dat fitnessabonnement terug uit de la te vissen, die sportschoenen uit de kast te halen en terug aan de slag te gaan. Wil jij graag meer vet verbranden? Deze 4 oefeningen zijn echte toppers.

Eerst nog een nieuwe outfit scoren om die voornemens waar te maken? Hier vind je de leukste sportoutfits tegen soldenprijzen.

Graag enkele kilo’s kwijt en daarom terug aan het sporten? Deze oefeningen zijn volgens personal trainer Faye Jobbins de meest effectieve om vet te verbranden.

1. Burpees

Je krijgt misschien de rillingen als je het woord ‘burpees‘ hoort, maar het is dé oefening om vet te verbranden. Je voert hem uit door eerst door je knieën te zakken, vervolgens je voeten naar achter te stampen, terugspringen, rechtstaan en armen in de lucht. Of bekijk gewoon even onderstaande video.

2. Mountain Climbers

Als je deze oefening uitvoert, krijg je het gevoel dat je een zware berg beklimt, maar het is de moeite waard. Je verbrandt er veel vet mee. Je start in de plankhouding en brengt telkens een van je knieën naar voor.

3. Jumping squats (wide stance)

Uiteraard kunnen squats niet in dit lijstje ontbreken. Zet je voeten iets wijder dan je schouders, maak een diepe squat, breng je handen bij elkaar en spring uit de squathouding. Door deze wijde versie te doen, worden je bilspieren onmiddellijk in werking gezet en worden ze meer uitgedaagd dan bij een ‘narrow squat’.

4. Jumping jacks

Deze klassieker doet wonderen voor je lichaam. Spring terwijl je armen en benen tegelijkertijd spreidt, daarna sluit je ze tesamen. Herhaal dit.

Deze oefeningen zijn allemaal zeer goed om vet te verbranden, voor een optimaal resultaat kies je niet je favoriete oefeningen eruit. Maar combineer je ze. Heb je al lang niet meer gesport? Vraag dan raad aan je dokter.

Meer tips voor een sportief 2020:

SOURCE: Cosmpolitan