https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/
Home Gezond De wondere werking van brainfood

De wondere werking van brainfood

De wondere werking van brainfood

Een gezond voedingspatroon kan wonderen doen voor je uiterlijk, maar ook je hersenen kan je stimuleren als je let op wat je eet. Ideaal als je een dipje hebt of op maandag alweer verlangt naar het weekend. Ontdek de wondere werking van dit brainfood!

1. Linzen

Linzen zijn hersenvriendelijke peulvruchten vol vitamine B, foliumzuur, thiamine, ijzer, zink en vitamine B6. Je blijft er scherp van, behoudt je focus en het geeft je meer energie. Bovendien zijn ze een enorme geheugenbooster en spelen ze een belangrijke rol in de hersenfunctie tijdens de vruchtbare periode van een vrouw.

2. Munt

Als bron van vitamine A mag munt niet aan je dieet ontbreken. Het bevordert de leervaardigheden en de plasticiteit van de hersenen. Het bevat ook vitamine C wat de cognitieve achteruitgang op latere leeftijd tegenwerkt.

3. Pompoenpitten

Pompoenpitten bevatten ijzer, kalium, magnesium en calcium. Ze worden ook wel een natuurlijk antidepressivum genoemd, ideaal als je even een dipje hebt.

4. Bloemkool

Bloemkool met de B van brainpower want in bloemkool zit foliumzuur en vitamine K. Het houdt je scherp en doet je geheugen beter werken. Nog een extraatje is dat bloemkool de lever ontgift.

5. Sardines

Net als andere vissoorten zijn sardines een bron van vitamine B12, omega 3 vetzuren en niacine. Ze geven je geheugen en geest een boost, houden je scherp en geven mentale energie.

6. Amandelen

Amandelen passen ook in het brainfoodrijtje. Goed voor je humeur, voor de jonge geest en werkt tegen ontstekingen. Neem dus even een handje amandelen erbij.

7. Bieten

Numero uno onder het brainfood zijn ongetwijfeld rode bieten. Met nitrieten, vitamine B9 en carotenoïden. Ze verbeteren je bloedsomloop, helpen je beter nadenken en vertragen tekenen van dementie.

8. Cashewnoten

Een handjevol cashewnoten is een heerlijk tussendoortje. Dankzij de vitamine B, thiamine en vitamine E krijg je er meer mentale energie en een beter humeur van! Bovendien zijn cashewnoten ook een bron van magnesium, wat dan weer goed is voor je slaappatroon en je leervaardigheden.

9. Kaneel

Een snuifje kaneel heeft een ontstekingsremmende werking en verbetert de werking van de hersenen. De eiwitten die kaneel loslaat helpen nieuwe neuronen genereren.

10. Pure chocolade

Chocoholics moeten niets vrezen, ook pure chocolade behoort tot het lijstje van brainfood. Goed voor je geheugen, hart en bloedvaten en een goed gevoel want: chocolade!

11. Gember

Een aanrader voor vrouwen in de overgang: gember. Het houdt je scherp en gefocust. Lekker en gezond!

Met deze brainfoods help je een dipje zo weg. Begin met je ontbijt te boosten en je zit al boordevol energie. Met een extra gezond drankje of wat infused water is dat dieet niet langer een probleem voor jou en kan je probleemloos alle verleidingen weerstaan.