Home Gezond Dit staat op de boodschappenlijst van Pascale Naessens

Dit staat op de boodschappenlijst van Pascale Naessens

Dit staat op de boodschappenlijst van Pascale Naessens

Van boodschappen doen maakt Pascale Naessens helemaal geen probleem. Integendeel, ze kan er zelfs van genieten. Ze vertelt ons graag hoe je efficiënt winkelt zodat het zelfs leuk wordt.

 

Natuurlijke, verse voeding leeft en het is net die levende materie die zo gezond is voor ons, in tegenstelling tot bewerkte voeding. Hoe geraffineerder de voeding, hoe minder waardevolle voedingsstoffen ze bevat. Het gevolg is wel dat je wellicht vaker boodschappen zult moeten doen. Maar dat heb ik er graag voor over, want ik maak me vaak de bedenking: wie nu geen tijd maakt om gezond te leven, zal vroeg of laat tijd moeten maken om ziek te zijn.

Met een beetje organisatie kun je met twee keer boodschappen doen in de week mooi rondkomen. Geniet van je shoppingtrip, er zijn ergere dingen in het leven. Ik heb alvast een lijstje gemaakt.

Ook Nathalie Meskens is fan van de levensstijl van Pascale Naessens, check hier maar eens de killerbody van Nathalie. Hoe ze dat juist gedaan heeft? Dat ontdek je hier.

De volgende ingrediënten zou je eigenlijk altijd in huis moeten hebben:

  • extra vierge olijfolie
  • balsamicoazijn
  • sojasaus (milde)
  • mosterd
  • zout
  • zwarte peper van de molen
  • fleur de sel
  • komijnzaad
  • kurkuma
  • kaneelpoeder
  • gedroogde tijm
  • paprikapoeder (gebruik ik vaak voor afwerking, is vooral mooi)
  • gemengde zaden: lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad, chiazaad*,…
  • pijnboompitten
  • ongezouten gemengde noten: veel walnoten, amandelen, pistachenoten, hazelnoten…
  • ongesuikerd gedroogd fruit: abrikozen, veenbessen*, appels
  • blikken kokosmelk voor bij het fruitontbijt (als je geen kokosmelk lust, neem dan kefir of yoghurt)

* te vinden in een biowinkel

 

Tip: Ben je een grote eter? Iedereen moet zoveel eten als hij nodig heeft, afhankelijk van geslacht, werk, sportactiviteit, metabolisme… en dat is voor iedereen anders. Neem gerust grotere porties: meer groenten, vlees of vis, maar respecteer de combinaties.

Wil je zelf ook gezonder gaan eten? Bekijk dan hier het weekplan van Pascale Naessens met lekkere en gezonde gerechten & doe inspiratie op met variaties op het fruitontbijt van Pascale.