https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/
Home Gezond Een rangschikking: deze noten zijn het gezondst

Een rangschikking: deze noten zijn het gezondst

Een rangschikking: deze noten zijn het gezondst

Noten bevatten gezonde vetten die cruciaal zijn voor ons lichaam. Ze zijn een vast onderdeel van het eetpatroon van Pascale Naessens. Maar welke noten kies je best? Wij maakten een overzicht van de 7 gezondste nootsoorten.

 

Je kunt noten puur eten of ze verwerken in een maaltijd. Een handvol volstaat voor een gezond tussendoortje of je kan ze toevoegen aan havermout of een salade. Ondanks de gezondheidsvoordelen bevatten noten veel calorieën, snack ze dus met mate.

Op zoek naar nog meer gezonde snacks? Ontdek dan hier 15 snacks met minder dan 100 calorieën. 

1. Pistachenoten

Op nummer één staat de pistachenoot. Dat is niet enkel voor de gezonde voedingsstoffen die de noot bevat, maar ook omdat het eten van de noot bijdraagt tot je mindfulness. Je moet namelijk elke noot pellen voor je ze kan eten, deze handeling helpt om de honger te stillen omdat ze je bewust maken van hoeveel je eet. Hierdoor vormt het een ideale gezonde snack voor de stresseters onder ons.

2. Walnoten

Deze noot heeft niet zomaar de vorm van ons brein, hij is goed voor de hersenenfunctie door het hoge gehalte aan omega 3-vetten. Bovendien helpen walnoten hartziekten voorkomen.

3. Paranoten

Het eten van één tot twee paranoten per dag verkleint het risico op kankers. Dit komt door de hoge dosis aan selenium. Met een kleine portie heb je al de dagelijkse hoeveelheid van deze antioxidant binnen.

4. Cashewnoten

Cashewnoten zijn rijk aan koper en magnesium, stoffen die ons lichaam dagelijks nodig heeft bij talloze functies. Ze onderhouden onze suikerregulatie en zorgen voor een goede werking van de spieren.

5. Amandelnoten

Rijk aan vitamine E en dus goed voor de huid, meer hoeven we niet te weten om amandelnoten in ons menu op te nemen. Dat ze helpen tegen een opgeblazen gevoel is mooi meegenomen.

6. Pecannoten

Deze supernoot bevat maar liefst 19 vitaminen, mineralen en antioxidanten. Goed om onder andere je cholesterolniveau te verbeteren.

7. Macadamianoten

De ‘vettigste’ onder de nootsoorten zijn macadamianoten. Maar laat dit geen reden zijn om dit niet te eten, want ze zitten vol omega 9-vetten en vitaminen.

 

Meer tips voor een goede gezondheid: