Delphine Steelandt is sportinstructrice en voedingsdeskundige. Ze ontwikkelde het programma 100 Days Of Dedication, dat de ultieme balans vindt in gezonde voeding, veilig en uitdagend sporten en bewegen en het creëren van de juiste mindset. In haar boek #Fitbody leert ze ons hoe we in 100 dagen en in 3 fases een steviger en strakker lichaam krijgen. En dat dankzij recepten en oefeningen. Aan Feeling verklapt ze drie dagen lang enkele van haar gouden tips voor dat droomlichaam. Vandaag heeft ze het over stoppen met overeten.

Hoe stop ik die hongeraanvallen?

Als je goed, voldoende en op het juiste moment eet, dan is het bijna onmogelijk dat je hongeraanvallen hebt.

Probeer in de eerste plaats je focus te leggen op groenten, gezonde vetten en eiwitten. Je kan er tijdens je hoofdmaaltijden eigenlijk niet teveel van eten. Eet 3 grote maaltijden per dag (ontbijt, middagmaal en avondmaal) en zorg dat je portie groot genoeg is waardoor je een uur later onmogelijk honger kan hebben. De grootte van die portie is afhankelijk van persoon tot persoon. Het verschil is steeds anders bij mannen, vrouw, sportief, niet sportief, jong en oud. Op groenten, gezonde vetten en eiwitten staat geen portie, eet vooral tot je voldaan bent, maar koolhydraten eet je beter niet onbeperkt.

Lees verder op de volgende pagina

1 2 3
bekijk op één pagina

Meer over gezond eten: