Wil jij graag minder suiker op het menu, maar krijg je geregeld last van sugar cravings? Niet zo vreemd, suiker werkt verslavend. Wil je er écht van af? Dan zijn deze voedingsmiddelen perfect voor je.

Meer gezonde tips? Hier vind je 7 eenvoudige tips voor elke dag

1. Groene bladgroenten

Bladgroenten zijn eerder bitter, daarom helpen ze je om van je sugar cravings af te geraken. Ben je geneigd om suiker te eten als je je gestresseerd of depressief voelt, zet dan eens wat meer bladgroenten op het menu. Kool, spinazie of sla zijn prima opties. Of maak eens een smoothie vol groene groenten.

2. Zuurkool

Gefermenteerde groenten zoals zuurkool geven goede bacteriën je lichaam goede bacteriën en kunnen helpen sugar cravings tegen te gaan. Bovendien is het nog eens lief voor je lijn ook.

3. Kokosolie

Als je minder suiker eet of zelfs volledig uit je dieet bant, kun je maar beter andere smaakmakers voorzien. Kokosolie heeft een licht zoete smaak. Bovendien zou het immuunsysteem boosten en zorgen dat je je langer verzadigd voelt.

Hier lees je 9 dingen die je kunt doen met kokosolie

4. Kruidenthee

Zorg dat je altijd heerlijke thee in huis hebt. Thee is een perfect drankje voor na het eten, zeker als je cravings hebt. Probeer het een week lang en je zult al merken dat je minder sugar cravings hebt.

5. Bananen

Bananen bevatten heel wat fructose, suiker dus. Maar die suikers worden traag afgegeven waardoor je geen suikerpieken krijgt (en dus ook geen energiedip erna). Combineer met bessen, gebruik ze in een smoothie voor een zoete toets of gebruik het als je bakt. Ook heel lekker met een handvol noten.

6. Zoete aardappel

Zin in zoet? Dan is de zoete aardappel een perfect alternatief. Gezond én heel lekker.

7. Avocado

Avocado’s zitten boordevol gezonde vetten en zorgen dat je je langer verzadigd voelt. Het is heerlijk en past zowat bij alles. Zin in een snack? Probeer eens een halve avocado met een beetje zuurkool. Voeg olijfolie, limoensap en zout toe. Heer-lijk.

Meer tips voor je gezondheid:

SOURCE: Huffington Post