De meeste vrouwen die kilo’s willen verliezen, struggelen maar al te vaak met hun buikje. Hoe hard ze ook op hun probleemzone focussen, hun buikvet lijkt maar niet te willen verdwijnen. Dat ligt volgens sportexperts hieraan.

Vermijd buikspieroefeningen

Volgens Dr. Luke James van gezondheids-assessmentbureau Bupa UK’s is het net niet goed om te focussen op je buik alleen. “Enkel buikoefeningen, zoals crunches, zullen je niet strakker maken,” volgens hem. Je buikspieren zijn namelijk één van de kleinste spiergroepen in je lichaam waardoor je er beter aan doet been- en andere grote spiergroepen te trainen. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je zal verbranden. Met deze sporten kweek je die het snelst ;-).

Je kan volgens Dr. James dus beter focussen op HIIT-training (intervaltraining met hoge intensiteit) waarmee je jouw hartslag snel verhoogt. “Squats, burpees en loopbandsprints zijn allemaal goeie opties,” volgens hem. “Bovendien heeft het een goed effect op je hormonen die verantwoordelijk zijn voor het reduceren van vet in gebieden zoals de buik“. Korte intervaltrainingen met een hoge intensiteit zijn duidelijk effectiever dan andere sporten als je buikvet wil verbranden. Geen tijd is dus geen excuus meer ;-).

 

Meer tips om af te vallen

Openingsbeeld: For Love & Lemons

SOURCE: Cosmopolitan UK