Dalton Wong is oprichter van studio TwentyTwo Training in Londen en traint heel wat celebs waaronder Jennifer Lawrence en Olivia Colman. Die laatste hielp hij onder andere nadat ze de obese Queen Anne speelde in The Favourite. Geen gemakkelijke klus, Dalton verklapt hoe ze het aanpakten.

Image result for queen anne olivia colman

Nadat ze meer dan 15 kg bijkwam voor de rol van ‘Queen Anne’, traint ze nu intensief met Dalton. “We trainen 2 à 3 keer per week en focussen op conditie en cardio“, vertelt de trainer aan Bazaar. “Daarnaast werken we minstens een keer per week aan lenigheid.”

Olivia is zelf enthousiast over haar trainer. “Hij heeft mijn kijk op sport en voeding veranderd. Hij is een steun en heeft me geholpen om mijn lichaamsvorm compleet te veranderen”, klinkt het.

Volgens Dalton zijn er drie niveaus van cardio, ze zijn allemaal belangrijk. Het goede nieuws: er is dus meer dan cardio aan hoge intensiteit.

Matig: Je ademt normaal, je doet de acitviteit voor minstens 90 minuten. Denk aan wandelen, fietsen of zwemmen.

Verhoogde hartslag: Je bent lichtjes buiten adem, maar kunt wel nog een conversatie voeren. Houd minstens 30 à 50 minuten vol. Denk aan joggen of spinnen.

Sprint: Je geeft letterlijk alles gedurende 10 à 20 seconden. Denk aan sprinten of zware gewichttraining.

“Ze hebben verschillende gezondheidsvoordelen, dus deze drie combineren is belangrijk.”

2. Vergroot je spiermassa

“Hoe ouder je wordt, hoe belangrijker het is om je spiermassa te vergroten. Dit kun je trouwens gemakkelijk thuis doen. Dat is trouwens meteen het geheim voor iedereen met een drukke agenda, doe thuis oefeningen.”

3. Verbeter je houding

“Dit is een belangrijk element dat de meeste mensen vergeten”, zegt Dalton. “Een goede houding is niet alleen belangrijk voor wie op de rode loper moet lopen, maar voor iedereen die er beter uit wilt zien en zich beter in zijn vel wilt voelen.”

De truc is volgens hem om verschillende oefeningen voor je houding aan je trainingsschema toe te voegen. “Pilates is goed omdat het focust op je middel, yoga helpt ook voor een betere houding.

View this post on Instagram

#transformationtuesday .
This workout targets the hips, bum and hamstring, which all help to strengthen the back. A toned and functional backside is crucial to help improve performance and also reduce back pain. Aim to do this workout 3/4 times a week along side your current workout programme. . 1. Hip Extensions| Dalton’s Tip: Relax your neck by placing pressure into the mini-band with your wrists | Time: 1min. . 2. Donkey Kicks | Dalton’s Tip: When extending the leg back, initiate the movement from the bum and NOT the lower back | Time: 1min x each leg. . 3. Side-Lying Clams | Dalton’s Tip: Try lying with your back against the wall, this will make sure your hips stay in alignment | Time: 1min x each leg. . 4. Side-Lying Legs (Straight) | Dalton’s Tip: When lifting the leg, make sure the foot/toe stays straight so you can target the bum. Time: 1min x each leg.

A post shared by Dalton Wong (@dalton_wong22) on

4. Massages

Kijk, dit is meteen onze favoriete tip van Dalton. Hij raadt namelijk aan om minstens 1 of 2 keer per maand een lichaamsmassage te laten uitvoeren. “Ze zijn belangrijk om het zenuwstelsel te helpen ontspannen en de gezondheid van de gewrichten te verbeteren. Wie echt geen tijd heeft voor een massage, wordt aangeraden om dagelijks vlak voor het slapengaan te stretchen en te mediteren. Dit zorgt voor een betere nachtrust.”

Meer tips van celebs:

(Bron: Harper’s Bazaar)