Het hoogtepunt op de De Super Bowl dit jaar? Jennifer Lopez en Shakira’s optreden tijdens de rust, van een historisch moment gesproken.  Wat ons opviel? De strakke buikspieren van deze dames. En Shakira’s trainer verklapt hoe je aan die strakke buikspieren raakt.

Shakira’s stappenplan

Als je denkt dat goede genen Shakira’s geheim zijn, heb je het mis. Shakira traint samen met Anna Kaiser, de celeb-trainster die onder andere met Sarah Jessica Parker samenwerkte.

1. Een dans-intervaltraining

Intervaltrainingen (waarbij je tijdens een sportsessie korte en heel intensieve sportmomenten afwisselt met oefeningen op een minder intensief niveau) zijn goed als je wilt afvallen en in vorm wilt raken. Hou je net als Shakira van dansen, dan is deze work-out een heel goed idee.

3. Verse voeding, veel proteïnes

Work-outs zijn een ding, maar ook voeding is belangrijk. Shakira kiest voor verse voeding, kleine porties, veel proteïnen én zo nu en dan eens zondigen. “Balans is erg belangrijk”, vertelde trainer Anna daarover in E! News. “Kleine momenten dat je kunt zondigen, zijn erg belangrijk.” Ze geeft nog even mee hoe de typische maaltijden van Shakira er uitzien:

  • Ontbijt: eieren of avocado met olijfolie, tomaat en zeezout, gevolgd door een smoothie met bessen, groene groenten en proteïnepoeder.
  • Lunch: vis en verse groenten of een salade met groenten in veel verschillende kleuren.
  • Snack: Soep, liefst van artisjok of van aubergine met wortel en gember.
  • Diner: vis en groenten
  • Extra snack: heel af en toe is er nog een stukje zwarte chocolade

4. Digital detox

Na een week trainen, neemt Shakira ‘s zondags vrij. Zo kan ze rusten en kan haar lichaam zich herstellen na al dat trainen. Ze zet dan haar telefoon uit om even helemaal tot rust te komen. Niet zo vreemd, als mama van 2 kinderen heeft ze ongetwijfeld rust nodig.

Meer gezondheidstips van celebs: